Mossa?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #16
    Även om du har pump så är risken om du täcker in hela karet att inte så mycket ny luft kommer in under filten eller vad du nu använder som överdrag, därav min oro.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • rick
      • April 2005
      • 1012

      #17
      Sålänge ytan har bra rörelse är dett ingen fara sålänge akvariet kan ta in luft någonstans så du kan ju lämna någon lucka så att ny luft kan komma in i karet
      / Rickard

      Kommentar

      • R0B0TB0Y
        • September 2008
        • 21

        #18
        Men om jag låter det vara öppet där jag släpper ner maten, så kommer det ju in ny luft?
        Fast då kanske inte är någon idè att ha täckt över det ens? Vad tror ni. Jag är ingen expert på det här direkt.

        EDIT: Om jag gör hål i filten där jag släpper ner maten. Då kommer det in ny luft, och inget direkt ljus.
        Senast redigerad av R0B0TB0Y; 14 September 2008, 22:14.

        Kommentar

        • R0B0TB0Y
          • September 2008
          • 21

          #19
          Äh, jag testar med att täcka över karet och ha ett öppet hål. Så det kommer in ny luft, blev riktigt orolig nu, inte vill jag döda dem små liven.
          Men gör ett hål på ett smidigt ställe, där det inte kommer in direkt med ljus.
          Nu får jag tänka till.

          Kommentar

          • TheRoblin
            • July 2007
            • 310

            #20
            Det är viktigt att göra regelbundna vattenbyten. Cyanon gillar inte det!!!

            Kommentar

            • defdac
              • January 2002
              • 12751

              #21
              Cyano gillar vattenbyten på det sättet att det drar ner kvävenivåerna och Cyanon kan överleva helt kvävefattigt vatten vilket inte andra alger och växter kan.

              Däremot funkar det fint med vattenbyten om man har en massa nitrat i sitt kranvatten, vilket nästan bara dom med egen brunn har.
              http://www.defblog.se

              Kommentar

              Arbetssätt...