Täkt akvarium hjälp!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • BlueJ
    • January 2008
    • 261

    Täkt akvarium hjälp!!

    har täkt mitt akvarium i tre dagar nu och just avtäkt det. Det ser klarare ut men funderar på om jag ska täka det igen eftersom de fortfarande är lite grumligt men neonerna såg inte ut att må jätte bra av att ha det täkt. men jag vill inte ha det grönna kvar kan jag täcka över det igen och ha det täkt ytterligeare tre dagar??
    The nicest person is nott always the winner
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Täcker du längre tid än tre dagar finns det risk att växterna mår lite dåligt. Är det infusorier du har haft eftersom du täckt karet?
    Antingen är det någon annan skit du har i karet eller så fick du inte karet helt täckt så det sipprade in lite ljus och då blir det heller inte ett 100% bra resultat. Du kan prova med ett Quickfilter om du har möjlighet och se om du kan få bort grumligheten, annars vänta någon vecka och se om det blir bättre innan du kör en ny nedsläckning så växterna får komma igång igen.
    Att tetrorna såg lite tråkiga ut gör de när det är mörkt i vattnet men de kommer att få tillbaka sina färger bara efter en liten stund.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • BlueJ
      • January 2008
      • 261

      #3
      Täckte igen får vara till i morgon bitti tror de är ja kommer inte ihåg vad jag har men tycker de borde funka men men annars så kanske man ska ha nott som spränger bort det
      The nicest person is nott always the winner

      Kommentar

      • Mick13
        • May 2008
        • 1796

        #4
        Var för inte en mal om det är alger som är orsaken till grönskan =)
        In vino veritas, in aqua sanitas

        Kommentar

        Arbetssätt...