Npk??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mick13
    • May 2008
    • 1796

    #16
    Ursprungligen postat av defdac
    Jag tippar nitritispik som dödar snäckorna och sedan grönvatten..
    Joo det låter nog inte som ett helt omöjligt scenario. Men nu har jag inte fått lägga vantarna på burken än jag har i kikaren . Så vi får leva i ovisshet ett tag till.
    Det finns inget jag lärt mig så mycket av som att göra andras misstag själv.
    In vino veritas, in aqua sanitas

    Kommentar

    • defdac
      • January 2002
      • 12751

      #17
      Det finns inget jag lärt mig så mycket av som att göra andras misstag själv.
      Jag är precis likadan själv =)

      Det går faktiskt att köra med ammoniumbaserad gödning, men det är inte lätt.
      http://www.defblog.se

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        #18
        Ursprungligen postat av Mick13
        Och jag tror alg bristen är en av orskaerna till att plecon o anc. na ger sig på växterna.
        Har du provat att ge dem lite squash eller gurka som du sätter fast på en gaffel med piggarna neråt så ingen gör illa sig. Squash är bättre eftersom den är fastare i köttet, jag tror rent av att den går att frysa i småbitar eftersom den går att köpa i frysta grönsaksblandningar. Skär en halv skiva så den är tunnare på ena sidan så är den lättare att äta...
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        • Mick13
          • May 2008
          • 1796

          #19
          Tack för tipset gett både anc. plecon och slöijisarna ärtor och spenat får ta och prova squash den kanske gör att växterna får vara i fred, för det andar har inte hjälpt. =(
          In vino veritas, in aqua sanitas

          Kommentar

          Arbetssätt...