växt för lång

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • BlueJ
    • January 2008
    • 261

    växt för lång

    har en växt som har gått sej upp och nu börjar brytta sig över vatten ytan och undrar vad gör jag åt de är de vara brytta av och trycka ner i bland stenen igen eller vad är det med dem http://bluej.bilddagboken.se/p/show....1&id=258184672 och vad är de för växt.
    The nicest person is nott always the winner
  • Bluesman
    • August 2008
    • 177

    #2
    Knipsa den på mitten och sätt ner övre halvan igen. Eller om du vill ha fler växter, så låt undre halvan stå kvar också, så kommer den att förgrena sig.

    Kommentar

    • qenzo
      • February 2005
      • 1747

      #3
      Precis... dela den ovanför en av "kronorna" så får du i ett enda nafs 2 växter.
      Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

      Kommentar

      • BlueJ
        • January 2008
        • 261

        #4
        okej vad heter de då vet ni det??
        The nicest person is nott always the winner

        Kommentar

        • alg_oa1
          • May 2007
          • 473

          #5
          Ser ut som någon Limnophila art, titta på växtbeskrivningarna vilken.
          har själv en Limnophila Sessiliflora som skickar nya utlöppare varje dag och växer flera centimeter.
          "Don't tell me I can't build Rome in a day just 'cause they couldn't do it" - Brandy

          Kommentar

          • Bluesman
            • August 2008
            • 177

            #6
            Jupp...ser ut som någon Limnophila variant. Den ser ju ut att behöva mer ljus. Det är ju ganska långt mellan "kronorna"....den blir snyggare när det är tätare mellan kronorna...och när den står i en liten grupp.

            Kommentar

            • BlueJ
              • January 2008
              • 261

              #7
              ok vad har jag mer för växter non mer som ser nöe de känner igen http://bluej.bilddagboken.se/p/show....2001&currimg=1 ? ??????????
              The nicest person is nott always the winner

              Kommentar

              • alg_oa1
                • May 2007
                • 473

                #8
                Ja...det var ju lite svårt att se, men i hörnet till höger ser det ut som du har någon slags Cryptocoryne.
                kan du inte få fram lite bättre bilder? förslagsvis på var och en av växterna du vill veta namnet på.
                "Don't tell me I can't build Rome in a day just 'cause they couldn't do it" - Brandy

                Kommentar

                • BlueJ
                  • January 2008
                  • 261

                  #9
                  jo det skulle jag kunna få i morgon eftersom akvariet är släkt nu
                  The nicest person is nott always the winner

                  Kommentar

                  • BlueJ
                    • January 2008
                    • 261

                    #10
                    lite bilder på växter i mitt akvarium som jag skulle vilja ha hjälp med att få reda på vad de heter. http://bluej.bilddagboken.se/p/show....1601&currimg=2 och http://bluej.bilddagboken.se/p/show....1601&currimg=0 och http://bluej.bilddagboken.se/p/show....1601&currimg=4
                    The nicest person is nott always the winner

                    Kommentar

                    • alg_oa1
                      • May 2007
                      • 473

                      #11
                      Den första växten, när köpte du den? Ser faktiskt ut som en Fredskalla (en krukväxt) om det är det kommer den att ruttna bort om någon vecka. Den klarar inte att leva undervatten. säljs ofta i akvariehandeln under annat namn. Kan förstås vara något annat också

                      Andra bilden: Anubias, kan även sättas fast på en rot eller sten med fiskelina så växer den fast.

                      Tredje bilden: Ser också ut som en Anubias...
                      "Don't tell me I can't build Rome in a day just 'cause they couldn't do it" - Brandy

                      Kommentar

                      • BlueJ
                        • January 2008
                        • 261

                        #12
                        okej ska komma ihåg de den första där köpte jag för non månad sedan har faktioskt testat och satt den i kruka men då dog den nästan så den får ligga där i dör den så dör den kan vara kul med andra växter med hehe
                        The nicest person is nott always the winner

                        Kommentar

                        • Destroy
                          • October 2007
                          • 184

                          #13
                          Ursprungligen postat av BlueJ
                          okej ska komma ihåg de den första där köpte jag för non månad sedan har faktioskt testat och satt den i kruka men då dog den nästan så den får ligga där i dör den så dör den kan vara kul med andra växter med hehe

                          Du borde nog ta bort den, då fredskalla utgör oftast en stor algblommning i akvarium. Vilket det ser redan ut att vara i ditt akvarium, jag kan se fel. Men jag tycker det ser väldigt grumligt ut.
                          Fish said to the Ocean:
                          'without fishes there is nothing in the Ocean.'
                          Ocean reply to the fish:
                          without you there is nothing in my life...

                          Kommentar

                          • BlueJ
                            • January 2008
                            • 261

                            #14
                            Det är det det. får nog göra det i morgon då
                            The nicest person is nott always the winner

                            Kommentar

                            Arbetssätt...