flyttande växter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • amoramir
    • December 2007
    • 212

    flyttande växter

    hej!
    har en stor cirkulation i min kar och har försökt att ha flyttväxter i karet men de dör efter ett tag... jag tycker mycket om flyttväxter. undrar om det finns flyttväxter som är rätt tåliga som man kan köpa?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    I regel så gillar inte flytväxter (antar att det är det du menar och inte flyttväxter) stark ytcirkulation
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Ibanez
      • July 2006
      • 853

      #3
      instämmer med kjell där.. av egen erfarenhet så har det räckt att ändra utblåset lite för att minska ytcirkulationen och öven om resterande förhållanden är identiska så mår mina flytväxter nu mkt bättre och fortplantar sig med stormsteg..
      Era fiskar ger jag mina till frukost..

      Kommentar

      • Linapina
        • July 2008
        • 595

        #4
        Det var någon som nämnde att man kunde knyta fast sina flytväxter mot något med, så de inte drar iväg.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Ursprungligen postat av Linapina
          Det var någon som nämnde att man kunde knyta fast sina flytväxter mot något med, så de inte drar iväg.
          Problemet är att de inte trivs i strömmande vatten och inte kan överleva där. Så om man vill att de skall överleva så låt dom åtminstone flyta iväg till ett lugnt område där de kan klara sig.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          Arbetssätt...