"mossbollar"????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • BlueJ
    • January 2008
    • 261

    "mossbollar"????

    har mossboll och funderarpå om man vill ha flera är det bara att dela en av dem. eller hur ligger det till funderat ett tag på det och är nu nyfiken och så men vill inte förstöra den jag har. hjälp mig
    The nicest person is nott always the winner
  • starcastle
    • June 2008
    • 234

    #2
    Har läst nånstans att om man river/klipper sönder dem så ska småbitarna bli runda igen så småningom.

    Har en som öppnat upp sig. Den är ihålig inuti (det är inte dom som jag klippt sönder ...) och den släpper ifrån sig små "barn" från kanterna, men dom är inte runda alls, inte än i alla fall. Får se vad det blir av dom.
    Posthorn, blå, röda, aprikos, rosa, leopard
    Räkor: blå och mörkblå tiger, Blue Pearl, gula räkor, körsbär, Supertiger Orange Tail. 70 L, 60 L, 26 L, 2x20 L

    Kommentar

    • BlueJ
      • January 2008
      • 261

      #3
      okej någon annan vill inte förstöra min den börjar bli ganska stor nu
      The nicest person is nott always the winner

      Kommentar

      • alg_oa1
        • May 2007
        • 473

        #4
        Hello! riv den bara i så många delar du vill ha!
        Du kan rulla dom nya bollarna så att dom blir runda igen, det tar dock ett tag innan dom blir helt "runda" igen.
        Du kan även knyta fast dem på en rot/sten eller liknande

        Lycka till....
        "Don't tell me I can't build Rome in a day just 'cause they couldn't do it" - Brandy

        Kommentar

        • BlueJ
          • January 2008
          • 261

          #5
          ska jag nog göra kan bli en mosssten. ´Men nu måste jag ju skaffa fiskelina, hmm tro om man ska dra hem till farsin som är stor fiskare eller ja alla fall fiskare. tror inte jag behöver en helt ny rulle med linna bara för att knytta fast mossan rotten jag har i akvariet är ju lite betäkt med alger så det blir nog inge där. köpte lite svart sten idag fan så snyggt ska nu mer byta ut den sten jag har till svart och lite blå kanske vad tros??
          The nicest person is nott always the winner

          Kommentar

          • mikey13
            • October 2007
            • 465

            #6
            Tänkte bara kolla hur lång tid ungefär det tar för en avriven bit att växa upp till en stor vacker boll igen.
            __________________________________________
            Mitt 720L projekt
            375L Inbyggt i väggen-projekt

            Kommentar

            • BlueJ
              • January 2008
              • 261

              #7
              vad är detta för en flyttväxt av nöe slag?? http://bluej.bilddagboken.se/p/show....1&id=257140874
              The nicest person is nott always the winner

              Kommentar

              • starcastle
                • June 2008
                • 234

                #8
                Ursprungligen postat av mikey13
                Tänkte bara kolla hur lång tid ungefär det tar för en avriven bit att växa upp till en stor vacker boll igen.
                Vad jag lyckats läsa mig till så växer dom ungefär en halv centimeter per år.


                /Sussi
                Posthorn, blå, röda, aprikos, rosa, leopard
                Räkor: blå och mörkblå tiger, Blue Pearl, gula räkor, körsbär, Supertiger Orange Tail. 70 L, 60 L, 26 L, 2x20 L

                Kommentar

                • BlueJ
                  • January 2008
                  • 261

                  #9
                  Jaha jag som tycker min växt ganska mycket under de 7 månader jag har haft den
                  The nicest person is nott always the winner

                  Kommentar

                  Arbetssätt...