Papegojblads pris

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • chainy
    • February 2007
    • 405

    Papegojblads pris

    Köpte två Alternanthera cardinalis idag i kruka. De var mörkrosa i färgen men rätt små än så länge. Jag hade bara läst om dem innan och vet inte vad de brukar kosta men jag gav 39 kr styck och tror att det är billigt. Är de billigt?

    (skulle det inte vara bra om zoopet på något ställe skrev ut vad fiskarna och växterna brukar kosta?)
    Bilder på mina fiskar finns på;
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2449363
  • beerzon
    • May 2008
    • 877

    #2
    Jag gav samma pris för mina, jag tycker de är billigt.

    Kommentar

    • rick
      • April 2005
      • 1012

      #3
      Ursprungligen postat av chainy

      (skulle det inte vara bra om zoopet på något ställe skrev ut vad fiskarna och växterna brukar kosta?)
      Ganska svårt med tanke på att fiskarnas storlek & kvalité är mycket skiftande. Det kan ju vara enorm skillnad på hantering vid karantän/inkoppning. Destu mer avancerad karantänhantering antagligen ett högre pris. Själv går jag hellre på en välmående fisk i fin kondition med en högre prislapp än en fisk ala Bromma Zoomarknad (mager, färglös och svinbillig).
      / Rickard

      Kommentar

      • chainy
        • February 2007
        • 405

        #4
        Ursprungligen postat av rick
        Ganska svårt med tanke på att fiskarnas storlek & kvalité är mycket skiftande. Det kan ju vara enorm skillnad på hantering vid karantän/inkoppning. Destu mer avancerad karantänhantering antagligen ett högre pris. Själv går jag hellre på en välmående fisk i fin kondition med en högre prislapp än en fisk ala Bromma Zoomarknad (mager, färglös och svinbillig).

        Jo, men för de personer som inte bor i stor städer där det finns massa zoobutiker att välja på kan det ju vara bra att veta. Sen utgår jag givetvis ifrån att man köper välmående fiskar.
        Bilder på mina fiskar finns på;
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2449363

        Kommentar

        Arbetssätt...