Växttips?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zwitta
    • October 2006
    • 406

    Växttips?

    Någon som har testat att ha svensk mossa i akvariet?
    Ska göra om i akvariet om några dagar och tog in lite sumpmossor utifrån och la i karet för att se om de klarar sig.

    Finns också några andra växter där som nästan ser ut som en liten skog av ljusgröna granar. De växer på ett ställe där de ibland är under vatten och ibland är det bara våt lera.
    Testade att ha dem i akvariet förra året men de vart snabbt uppätna av fiskarna.
    Ska nog testa de igen när jag inte har några fiskar som äter växter för de växterna är väldigt fina men de kanske inte klarar sig under vatten hela tiden.

    I karet finns nu mest anubias och tofsalger. Har grus i bottnen men tänkte blanda det men sand då växter ser ut att gilla det bättre.
    Har ett mindre kar med sand i och växterna där trivs bra.

    Fiskarna i karet är:
    6 scalarer
    1 röd ciklid (ska vara 2 men såg inte till den andra)
    1 zebraziklid
    1 okänd ciklid
    1 praktbotia
    1 mal som jag inte såg till
    1 black ghost
    1 gammal sorgmanteltetra

    Funderar också på om jag ska ta bort någon av cikliderna (röd, zebra och den okända) och flytta över lite guppy istället.

    Tänkte ha rötter i akvariet med mossa på så är det javamossa som gäller till det eller finns det andra som kanske är bättre?

    Vill gärna ha tips på bra växter och vill veta lite om växtnäring för det har jag aldrig använd men tänkte börja med det.
  • Zwitta
    • October 2006
    • 406

    #2
    Ska man gräva ner lerkulor vid rötterna av växterna?

    Kommentar

    Arbetssätt...