Vem äter mina växter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Passat
    • February 2008
    • 611

    Vem äter mina växter?

    Jag har ett par paletter, 15 neontetror, en platy och en ancistrus. Har även hittat några snäckor sedan jag fick nya växter.

    Det jag nu undrar vem som äter mina växter, jag misstänkte ancistrusen, men han ger jag maltabletter till varannan/ varje dag. beror på hur mycket han har ätit upp. Oftas blir det varannan dag.

    Kan sniglarna vara bovarna annars? Har hört att de äter alger så de va därför jag lät dem vara kvar. Rensade bort en del när jag upptäckte dem så jag tror att det bara är en kvar som nu har blivit ca 1 cm.

    Hur ska jag göra för att växterna ska få vara ifred?

    Har sedan tre veckor tillbaka börja tillsätta växtgödning. I mitt lill kar växter det jättefint men går ganska trögt i det stora där jag har problemet att växterna äts upp.

    Tack i för hand
    240L SA
    70L
    54L
  • A C-son
    • December 2007
    • 537

    #2
    Enligt min egen erfarenhet brukar ancistrusar ha svårt att motstå frestelsen om det finns fräscha och läckra växter i karet även om de får tabletter, sen vet jag iofs inte vad du har för snäckor/sniglar...
    Inventas vitam iuvat excolussie per artes

    Kommentar

    • Passat
      • February 2008
      • 611

      #3
      Nej tyvärr så vet jag inte heller vad det är för snäckor, de kom med växterna.

      Finns det något annat man kan ge ancistrusen som är mumsigt så att den inte blir lika frestad?
      240L SA
      70L
      54L

      Kommentar

      • Passat
        • February 2008
        • 611

        #4
        Den växten som är mest utsatt är Hygrophia Siamensis. Finns det någon annan växt som blir tät och ganska hög som inte blir lika uppäten?
        240L SA
        70L
        54L

        Kommentar

        Arbetssätt...