Infusorier el grönvatten?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ronja016
    • August 2006
    • 220

    Infusorier el grönvatten?

    Har nu fått något av ovanstående, har haft grönvatten tidigare och tycker inte det ser ut som det nu, blir inte lika grönt som förut :s Ska försöka få med några bilder också! Vad det nu är hur blir jag av med det på bästa sätt, har läst om att ta filter saken och krama ut i vattnet men det är ju typ helt nytt mitt filter ca 2veckor? Kommer det att funka?
    Bifogade filer
  • Gaffel
    • December 2007
    • 6200

    #2
    Håll koll på syre nivån i akvariet, så inte fiskarna är uppe och snappar luft.
    Life's a bitch and then you die..
    "I might be right handed but im always left-winged"
    Skriv på!

    Kommentar

    • Ronja016
      • August 2006
      • 220

      #3
      Ursprungligen postat av Gaffel
      Håll koll på syre nivån i akvariet, så inte fiskarna är uppe och snappar luft.
      Okej brukar det bli dåligt med syra av grönvatten el infusorier?

      Kommentar

      • Ronja016
        • August 2006
        • 220

        #4
        Puff puff!

        Kommentar

        • Ronja016
          • August 2006
          • 220

          #5
          Hm Tror det är görn vatten börjar bli väldigt grönt nu... Vad ska jag göra?

          Kommentar

          • defdac
            • January 2002
            • 12751

            #6
            Enklast och dyrast är UVC-filter som förutsätter att man kan haka på det på sitt (ytterfilter) eller att man även skaffar en pump till det.

            Enklast och billigast är två vattenbytesslangar, en in och en ut, och sedan låta ett vattenbyte stå och gå tills vattnet är klart. Pumparna ska vara på och man fluffar med fördel alla växterna under tiden så att det inte lägger sig några gynnare på växternas blad.

            Ett inte riktigt lika enkelt sätt är att mörklägga med hjälp av pappkartonger i runt 5 dagar. Nackdel är att växterna kan ta lite skada eftersom man måste mörklägga så länge.
            http://www.defblog.se

            Kommentar

            Arbetssätt...