trådalger

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    trådalger

    Efter som jag har en hel del Trådalger i dammen,så undrar jag om man kan göra någon nytta med dem.Och då hade jag tänkt att knyta en boll med hjälp av en fiskelina eller nån som liknade det,och sen ha det ibland räkorna och ibland mina Guppy yngel som jag har i seperata kar.

    Är detta skadligt för dem eller kan det funka????nu tänker jag bara på en liten boll och inte i större mängd
    Mvh.Patrik
  • MattiasL
    • September 2006
    • 1479

    #2
    Vill du ha alger i karet?
    Qui audet adipiscitur!

    Kommentar

    • Patrik Steen
      • May 2006
      • 8464

      #3
      Ursprungligen postat av MattiasL
      Vill du ha alger i karet?
      Jag ställde en fråga....ang.ditt svar så är det ja det kan man säga alger i ett kar
      Mvh.Patrik

      Kommentar

      • defdac
        • January 2002
        • 12751

        #4
        Det är väl iofs rättså olik mikrobiologi i en damm jämfört med akvariet men sköljer man rent trådalgerna ordentligt borde det ju vara lugnt.

        Du vill alltså ha en boll med trådalger från dammen som mat åt räkorna i dina inneakvarier om jag förstod det rätt?
        http://www.defblog.se

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          #5
          Ursprungligen postat av defdac
          Det är väl iofs rättså olik mikrobiologi i en damm jämfört med akvariet men sköljer man rent trådalgerna ordentligt borde det ju vara lugnt.

          Du vill alltså ha en boll med trådalger från dammen som mat åt räkorna i dina inneakvarier om jag förstod det rätt?
          Kanske mest som dekoration kanske och skydd till yngeln hade jag tänkt,men om räkorna äter det så går det väl bra,det visste jag inte att dem gjorde faktisktdet finns ju annars mossbollar att köpa och det liknar trådalger det var så jag kom på iden.
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          Arbetssätt...