PMDD: Varför 3 flaskor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JeanM
    • June 2008
    • 227

    PMDD: Varför 3 flaskor?

    Istället för att blanda allt i en? (Får jag gissa ett svar så är det väl för att kunna kalibrera mängderna - mer av det ena och mindre av det andra. Finns i så fall lathund för hur man hanterar det?)
  • pello
    • May 2008
    • 109

    #2
    Ni kan inte blanda allt i en flaska ni riskerar utfällningar i flaskan då vilket kan göra attnäringarna och gödningarna inte tas upp av växter
    Citat frånhttp://www.haack.se/pmdd/index.php?o...d=19&Itemid=27

    Kommentar

    • JeanM
      • June 2008
      • 227

      #3
      OK, tack

      Kommentar

      • Niklas-P
        • August 2007
        • 53

        #4
        Jag har också funderat på detta, men varför kan då olika tillverkare sälja en heltäckande gödning i bara en dunk? Eller är den inte heltäckande?

        Kommentar

        • defdac
          • January 2002
          • 12751

          #5
          Därför att man inte kan blanda mikrogödning med fosfat. Vid högre koncentrationer (som det måste vara i gödningar) så binder dom med varandra och fälls ut.

          Däremot kan man göra en makro-flaska och en mikro-flaska om man vill.

          Ett annat alternativ som jag själv kör med är att blanda allt i en torrmix som jag doserar 1 krm av efter varje vattenbyte.
          http://www.defblog.se

          Kommentar

          • JeanM
            • June 2008
            • 227

            #6
            Ursprungligen postat av defdac
            Därför att man inte kan blanda mikrogödning med fosfat. Vid högre koncentrationer (som det måste vara i gödningar) så binder dom med varandra och fälls ut.

            Däremot kan man göra en makro-flaska och en mikro-flaska om man vill.

            Ett annat alternativ som jag själv kör med är att blanda allt i en torrmix som jag doserar 1 krm av efter varje vattenbyte.
            Det låter ju klockrent. Varför är inte alla så listiga? För att grejjerna är giftiga?

            Kommentar

            • Whistler84
              • November 2007
              • 850

              #7
              För att påsarna är dosuppvägda vid leverans och det är lättare att få den dosering man vill ha i vätskeform.

              Kommentar

              Arbetssätt...