Växter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • beerzon
    • May 2008
    • 877

    Växter

    När jag startar upp mitt 300L så ska jag köra Guppy's och Ancistrus för odling kan man väl säga.

    Jag undrar vilka växter, botten växter, flyttväxter ni kan rekommdera till dessa fiskar.

    Mvh Emil

  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det bästa tipset jag kan ge är att du får antagligen undvika svärdsplantor då en del Ancistrus gillar att gnaga på dessa.
    Se bara till att du väljer växter med rätt krav för ditt akvarium, så du inte köper svåra växter som kräver mycket belysning och co2 (om du inte har det).
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • beerzon
      • May 2008
      • 877

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      Det bästa tipset jag kan ge är att du får antagligen undvika svärdsplantor då en del Ancistrus gillar att gnaga på dessa.
      Se bara till att du väljer växter med rätt krav för ditt akvarium, så du inte köper svåra växter som kräver mycket belysning och co2 (om du inte har det).
      Jag ska köra utan co2

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Vattenpest och javaormbunke är ju värt att försöka med kan jag tycka. Bra gömställen för ynglen och snabbväxande så du slipper så mycket alger.
        Vattenpesten når upp och lägger sig längs ytan så någon flytväxt behövs inte då.
        Javaormbunke kan du antingen fästa på stenar eller rötter eller plantera direkt i grusen.
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • beerzon
          • May 2008
          • 877

          #5
          Jag är grymt sugen på att sätta dvärgsvärdsplanta någon stans också, ser ut som lite högt gräs typ, grymt snyggt iaf

          Ska kolla på Nina

          Kommentar

          • MattiasL
            • September 2006
            • 1479

            #6
            Cryptocoryner är bra för ancistrusarna gillar inte att äta dem. Vissa av dem liknar dessutom svärdsplantor. Det kan faktiskt vara bra att ha en riktig svärdsplanta i bakgunden som extra mat till ancistrusarna, när du reser bort! Dvärgsvärdsplantor skulle dock bli slaktade, är jag rädd.
            Qui audet adipiscitur!

            Kommentar

            Arbetssätt...