Amerikansk stor skruvvallisneria?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Passat
    • February 2008
    • 611

    Amerikansk stor skruvvallisneria?

    Jag funderar på att skaffa de. Är den svår att få tag på? Är den svår att få och trivas?

    Sen undrar jag också hur stor risk det är att man får med sig parasiter och sniglar med sig till sitt akvarium när man köper växter? De jag har nu har jag fått av en kompis.
    240L SA
    70L
    54L
  • MattiasL
    • September 2006
    • 1479

    #2
    Jag har ibland sett skruvvallisneria i butikerna, men den är nog inte supervanlig där jag bor i alla fall. Och, ja det finns en viss risk för sniglar tex. Jag sköljer alltid plantorna väl och tar bort krukan med vadd, men förr eller senare får man ändå in någonting. Jag fick de små minisniglarna. (Som dock inte gör någon skada vad jag kan se, de kan tvärtom vara bra städhjon.)
    Om du ser sniglar i akvariebutikans växtburk så ska du bara köpa växter där om du vill ha sniglar...
    Qui audet adipiscitur!

    Kommentar

    • Passat
      • February 2008
      • 611

      #3
      Ursprungligen postat av MattiasL
      Jag har ibland sett skruvvallisneria i butikerna, men den är nog inte supervanlig där jag bor i alla fall. Och, ja det finns en viss risk för sniglar tex. Jag sköljer alltid plantorna väl och tar bort krukan med vadd, men förr eller senare får man ändå in någonting. Jag fick de små minisniglarna. (Som dock inte gör någon skada vad jag kan se, de kan tvärtom vara bra städhjon.)
      Om du ser sniglar i akvariebutikans växtburk så ska du bara köpa växter där om du vill ha sniglar...
      Tack för svaret Såg att du har bor i uppsala, de gör jag med. De blir kanske svårt att få tag på den då. Får åka runt och kolla lite. Men har precis öppnar en ny affär i stan vid bärbyleden, kanske har några bra premiär priser

      Finns det nåra bra sida på nätet som man beställa ifrån i så fall om jag inte hittar den i stan?
      Senast redigerad av Passat; 03 April 2008, 07:38.
      240L SA
      70L
      54L

      Kommentar

      Arbetssätt...