Flytväxter, metod.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Amaro
    • January 2007
    • 1709

    Flytväxter, metod.

    Har rovfiskar som vill ha flytväxter, detta innebär dock en del problem som jag någon vecka suttit och funderat över.

    karet är 150cm i längd och ca 50 brett. Flytväxterna håller sig på ena sidan av karet då flödet från pumpen packar ihop det.

    Problemen är bla att flytväxterna packar ihop sig och inte släpper igenom tillräckligt ljus till växterna. Jag funderade på om jag kunde lägga något på ytan som skapar lite öppning, något flytande.

    Hade inte så mycket att använda för att experimentera med men -Flytande- var det primära. Grävde lite bland mina reserprylar och hitta en liten bit (ca 20cm) luftslang som man har till luftpumpar. Trädde slangen sidor i varandra så det blev en cirkel och testade om det skulle flyta.

    Här kommer resultatet, det är inte själva materialet jag vill visa funktion på utan ideen.

    Bilder:
    Bifogade filer
    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!
  • Amaro
    • January 2007
    • 1709

    #2
    Effekten blir som att man har en spotligt, jag la cirkeln rakt över javamossan som behöver ljus, funkar ju suveränt. Tar gärna emot ideer om vad för annat, kanske finare, material man kan använda för detta.
    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

    Kommentar

    • Guest

      #3
      Sådär har jag med slangen.
      Fast jag har mina flytväxter i ringen.

      Kommentar

      • Amaro
        • January 2007
        • 1709

        #4
        anettejt jasså vore ju i för sig nice det med. Kanske något att testa i ett annat kar
        If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

        Kommentar

        • Guest

          #5
          Jag anpassar ringens storlek efter hur mycket flytväxter jag vill ha.
          Funkar perfa! Lätt att rensa ut varje vecka med.

          Kommentar

          • Skiren
            • December 2005
            • 749

            #6
            Det går inte att sätta snurr på flytväxterna då? Så du har utblåset i ena kanten och på så sätt blåser runt dem?
            http://skiren.blogspot.com

            Kommentar

            Arbetssätt...