Hjälp att hitta en SA växt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sultanen
    • January 2008
    • 2457

    Hjälp att hitta en SA växt

    Jag söker någon form av större yvig SA växt som är avsedd till mitt 60l Fjärilsciklid kar, Känner att de växter jag har i inte ger det skydd som krävs, fjärilarna vill gärna känna att de kan söka skydd för att bli trygga i karet, de har endast en ficka bakom en BTN modul där filtret sitter som de känner att de kan söka sig till.

    Vet inte om jag var tydlig nu, men hjälp uppskattas
    Har varit inne på tropica men det är svårt att få en uppfattning om hur de egentligen ser ut där.

    Tack på förhand
    Sultanen
    300L Räkkar
    400L Växtakvarium
    220L Saltvatten - Under uppstart
    Intresserad av räkor? www.RedBee.se
  • Sultanen
    • January 2008
    • 2457

    #2
    Skulle verkligen uppskatta tips på någon växt, tänkte beställa det idag så får jag hem dem imorgon
    300L Räkkar
    400L Växtakvarium
    220L Saltvatten - Under uppstart
    Intresserad av räkor? www.RedBee.se

    Kommentar

    • oaken
      • September 2006
      • 901

      #3
      Du kan gå in på http://www.tropica.com/ och klicka på "Advanced search" och sen välja kontinent och svårighetsgrad m.m.

      Kommentar

      • Sultanen
        • January 2008
        • 2457

        #4
        Jo, det vet jag, men det är svårt att få någon uppfattning om hur växten är genom att bara läsa om den på tropica. Någon som har något tips om en SA växt som skulle kunna vara det jag söker?
        300L Räkkar
        400L Växtakvarium
        220L Saltvatten - Under uppstart
        Intresserad av räkor? www.RedBee.se

        Kommentar

        • A C-son
          • December 2007
          • 537

          #5
          Ursprungligen postat av Sultanen
          Jag söker någon form av större yvig SA växt som är avsedd till mitt 60l Fjärilsciklid kar, Känner att de växter jag har i inte ger det skydd som krävs, fjärilarna vill gärna känna att de kan söka skydd för att bli trygga i karet, de har endast en ficka bakom en BTN modul där filtret sitter som de känner att de kan söka sig till.

          Vet inte om jag var tydlig nu, men hjälp uppskattas
          Har varit inne på tropica men det är svårt att få en uppfattning om hur de egentligen ser ut där.

          Tack på förhand
          Sultanen
          Tja, vet inte vad du har för växter redan eller vad du menar med yvig och dessutom är väl 60 liter för trångt för t.ex större svärdsplantor och liknande. En SA-växt som jag dock tror uppfyller dina kriterier kan vara Hydrocotyle leucocephala (vattenspikblad) som dels växer tacksamt om den trivs, dels inte blir för kompakt, dels är lätt att hålla efter samt kan breda ut sig efter ytan och bidra med en aning "skuggande trygghetskänsla".
          Inventas vitam iuvat excolussie per artes

          Kommentar

          • Sultanen
            • January 2008
            • 2457

            #6
            Sant så sant, har inte sagt vad jag har i karet, men vattenspikblad har jag redan, tyvärr vill den inte riktigt frodas så braför tillfället, men det kommer in ytterligare ett 15w rör förhoppningsvis redan idag som kanske skall råda bot på det.
            300L Räkkar
            400L Växtakvarium
            220L Saltvatten - Under uppstart
            Intresserad av räkor? www.RedBee.se

            Kommentar

            Arbetssätt...