Min växt verkar bli äten..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lillajag86
    • March 2008
    • 68

    Min växt verkar bli äten..

    Hej!

    Undrar en sak... En av mina växter har små "bit" hål på bladen. Är det så att fiskarna äter på växterna? Eller är det något fel på växten?

    //Cissi
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    #2
    Vad har du för fiskar? Ancistrus?
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

    Kommentar

    • lillajag86
      • March 2008
      • 68

      #3
      Ursprungligen postat av petnym
      Vad har du för fiskar? Ancistrus?
      Hej!! Jag har 6st guppy, 11st neontetror, 6st rasbora, 3malar, 6platy, 2praktbotior, 3st corydoras melanistius samt 2st svart vita scalare tror jag...


      //Cissi

      Kommentar

      • petnym
        • May 2002
        • 5028

        #4
        Det är nog främst de tre malarna som kan tänkas göra gnagmärken på en del sorts växter... Har du någon bild?
        Gräset är grönare på andra sidan glaset...
        Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
        Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

        Kommentar

        • lillajag86
          • March 2008
          • 68

          #5
          Hej!! okej va dumma dom är äter upp min växt... fy på dom :P... har ingen bild för närvarandet men ska fixa fram en så fort jag kan... skickar den så fort jag har den...

          Kram Cissi

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Eller praktbotiorna. Det var en diskussion för något år sedan om detta och den drabbade hade praktbotior som knäppte dessa hål i svärdsplantorna.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Amaro
              • January 2007
              • 1709

              #7
              Garanterat praktbotierna och malarna som håller på, de gör detta då de 1 får fel foder 2 får för lite foder.

              tillägg till punkt 1, det funkar med flingfoder och algtabletter, testa dock med gurkbitar, tinade och skalade ärtor. Kör också med tex artemia eller liknande. Får de varierande foder så rör de inte växterna.

              tillägg till punkt 2, praktbotier samt några andra fiskar du har blir ganska stora, de kräver alltså mycket foder.

              Därefter kan jag tillägga att alla växter inte funkar att ha då man har praktbotier och malar. Undvik ljusgröna växter för detta är gott. Kör mer på mörkgröna växter, detta gillar dem inte.
              If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

              Kommentar

              Arbetssätt...