Bruna fläckar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Temeraire
    • January 2008
    • 385

    Bruna fläckar?

    En del av mina akvaireväxter har fått en massa bruna fläckar av olika storlek, vad har hänt/händer?
    " Oh, oopo-doo, jag vill ju va som du-u-u. Jag vill se ut som du, gå som du, du-u-u, det vill jag nu-u-u "
  • lillajag86
    • March 2008
    • 68

    #2
    Ursprungligen postat av Temeraire
    En del av mina akvaireväxter har fått en massa bruna fläckar av olika storlek, vad har hänt/händer?

    Hej! En av mina växter fick oxå bruna fläckar. Den trivdes inte i mitt akvarium så den dog. Är det en ny växt så kanske det är detsamma för dig. Kom ihåg hur den såg ut och köp inte en likadan. Alla växter trivs inte...

    // Cissi

    Kommentar

    • Jens A.
      • March 2007
      • 5026

      #3
      Är det växten själv som får bruna fläckar, eller är det något som växer på den som är brunt? Är det det senare är det nog kiselalger.
      Earth first! We´ll screw up the other planets later!

      Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

      Kommentar

      • Temeraire
        • January 2008
        • 385

        #4
        Det går bort om jag drar fingertoppen på det.
        " Oh, oopo-doo, jag vill ju va som du-u-u. Jag vill se ut som du, gå som du, du-u-u, det vill jag nu-u-u "

        Kommentar

        • Jens A.
          • March 2007
          • 5026

          #5
          Då är det troligen kiselalger. Bland annat ancistrus-malar och äppelsnäckor äter det med förtjusning.
          Earth first! We´ll screw up the other planets later!

          Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

          Kommentar

          • Temeraire
            • January 2008
            • 385

            #6
            Ursprungligen postat av Jens A.
            Då är det troligen kiselalger. Bland annat ancistrus-malar och äppelsnäckor äter det med förtjusning.
            Då blir det äppelsnäckor antagligen, såg att Djurkompaniet hade det.
            " Oh, oopo-doo, jag vill ju va som du-u-u. Jag vill se ut som du, gå som du, du-u-u, det vill jag nu-u-u "

            Kommentar

            Arbetssätt...