Fånig fråga?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lelle76
    • September 2007
    • 50

    Fånig fråga?

    Jag måste få ställa en fånig fråga

    Måste man ta bort korgen runt växternas rötter innan den planteras i sanden? Kan det hämma växten på nåt sätt att den sitter kvar?

    Jag har nämligen planterat 2 st växter för typ 3 månader sedan med korgen i sanden. De ser verkligen jättetråkiga ut Kan det bero på detta?
  • Jemmba
    • January 2008
    • 432

    #2
    vad jag har hört så ska krukan av.för att röterna ska kunna sprida sig som dom ska.




    Ursprungligen postat av Lelle76
    Jag måste få ställa en fånig fråga

    Måste man ta bort korgen runt växternas rötter innan den planteras i sanden? Kan det hämma växten på nåt sätt att den sitter kvar?

    Jag har nämligen planterat 2 st växter för typ 3 månader sedan med korgen i sanden. De ser verkligen jättetråkiga ut Kan det bero på detta?
    När solen går upp betyder det mörker för nån annan.

    Kommentar

    • Guest

      #3
      Absolut ingen fånig fråga.
      Krukan skall av, detta kunde de meddelat i butik där du köpte den.

      Kommentar

      • Raggsockan
        • April 2007
        • 644

        #4
        Japp krukan ska av och även annat som fiberull och järnring om sånt finns.

        Kommentar

        • Lelle76
          • September 2007
          • 50

          #5
          He he... där ser man. Det man inte vet det får man lära sig som han sa....

          Okej så krukan skall alltså av

          Då ska jag åtgärda den missen ikväll.
          Kan det även orsaka att växterna blir ansatta av något luddigt klägg??
          Jag antar att det inte har med det att göra men jag måste i alla fall fråga

          Jag har lite problem med att stenar och växterna slammar igen med någon konstig brun och luddig alg?

          Kommentar

          • Skiren
            • December 2005
            • 749

            #6
            Generellt sett påverkar inte krukan och ullen själva växten negativt under vattnet. Däremot kan vattenkvaliteten påverkas.

            Växter behöver näring för att trivas annars kommer de att tyna bort hur du än gör.

            PMDD är den mest använda akvariegödningen som består av de olika delar man behöver.
            http://skiren.blogspot.com

            Kommentar

            • Nilsrolf
              • November 2006
              • 549

              #7
              Ursprungligen postat av Lelle76
              Jag har lite problem med att stenar och växterna slammar igen med någon konstig brun och luddig alg?
              Beror nog inte på det, verkar troligt att du har elaka alger.

              Kommentar

              Arbetssätt...