Easy Carbo

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lothar
    • February 2008
    • 30

    Easy Carbo

    Hej!
    Jag använder Pro Fito och Easy Carbo och det växer så det knakar, de flesta algerna har försvunnit men lite finns det kvar. Kan man öka dosen Easy Carbo något lite, tror ni ?
  • batski
    • October 2004
    • 8891

    #2
    Nej, det står tom på flaskan att EasyCarbo inte får överdoseras.
    "The animals of the world exist for their own reasons.
    They were not made for humans
    any more than black people were made for whites
    or women for men." - Alice Walker

    Kommentar

    • nelly.trott
      • December 2007
      • 355

      #3
      Ursprungligen postat av Lothar
      Hej!
      Jag använder Pro Fito och Easy Carbo och det växer så det knakar, de flesta algerna har försvunnit men lite finns det kvar. Kan man öka dosen Easy Carbo något lite, tror ni ?
      Du kanske kan minska Pro Fito istället

      Så gjorde jag när jag hade problem för länge sen ,
      Helt enkelt så tog jag bort vanlig gödning körde bara EC och alla alger försvann sen efter ett tag började jag försiktigt med den vanliga gödning,
      När du vill att något skall försvinna,
      kan du låta svavelsyra över detta rinna.

      Kommentar

      • defdac
        • January 2002
        • 12751

        #4
        Det är en mindre bra idé att försöka minska näringsnivåer i jakten på alger eftersom alger klarar längre näringsnivåer än växter. EC har lika negativ inverkan på alger oavsett övrig gödning. Det är dessutom bara kolkälla till växterna så om man slutar med all annan gödning så blir förmodligen växterna först bleka om topparna för att sedan börja tappa blad.

        EC bör alltid kombineras med en heltäckande gödning typ PMDD om man inte vill att växterna ska börja påvisa näringsbristsymptom.
        http://www.defblog.se

        Kommentar

        • FredrikH
          • February 2007
          • 724

          #5
          Ursprungligen postat av defdac
          EC bör alltid kombineras med en heltäckande gödning typ PMDD om man inte vill att växterna ska börja påvisa näringsbristsymptom.
          Men det fungerar att köra EC tiden, och endast pytsa i lite pmdd när man tycker att det behövs? (bleka nya skott osv)
          200l SA
          Pågång: Biotopakvarium Östasien!

          - Vem är den där lol alla snackar om?

          Kommentar

          • MattiasL
            • September 2006
            • 1479

            #6
            Ja, det går bra... i lowtech utan frekventa vattenbyten. Om man gör vattenbyte en gång i veckan är det oftast bäst att hälla i PMDD då.
            Qui audet adipiscitur!

            Kommentar

            Arbetssätt...