pmdd vilket paket?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jemmba
    • January 2008
    • 432

    pmdd vilket paket?

    Go kväll.sitter och ska beställa pmdd som alla snackar om så mycket
    Hittar 2 paket ett som är med micro x och ett är med Nutrisi/micromix.
    vilken av dessa är det som gäller? mitt akvarium är ganska ny startat.2 månader.
    Tacksam för svar
    ps handlar från aquascape,problem?
    När solen går upp betyder det mörker för nån annan.
  • Jemmba
    • January 2008
    • 432

    #2
    är det något annat som jag borde köpa i näringsväg medans jag ändå håller på?
    När solen går upp betyder det mörker för nån annan.

    Kommentar

    • Guest

      #3
      Det beror på PH i ditt vatten.
      Vet du vilket PH du har?

      Har du mycket Hygrophilor så rekommenderar jag dig till att köpa bulk K2SO4.
      Kanske lite EC med?

      Kommentar

      • Jemmba
        • January 2008
        • 432

        #4
        ph6,5-7 vet tyvär inte vad jag har för växter tappade bort lapparna som jag hade namnen på



        Ursprungligen postat av Anettejt
        Det beror på PH i ditt vatten.
        Vet du vilket PH du har?

        Har du mycket Hygrophilor så rekommenderar jag dig till att köpa bulk K2SO4.
        Kanske lite EC med?
        När solen går upp betyder det mörker för nån annan.

        Kommentar

        • Guest

          #5
          Köp du NutriSI då. Fast gränsen till Micro+ går vid 7.
          Gå in på växtbeskrivningar o kolla om du har någon Hygrophila.

          Kommentar

          • Jemmba
            • January 2008
            • 432

            #6
            har ingen sån. men jag tror att jag kommer att slänga många av dom jag har då dom inte ser bra ut alls längre.så jag vet ju inte vad jag kommer över i framtiden. Så nutrisi är för ph under 7 och micro+ för ph över 7?

            tackar för hjälpen!!!


            Ursprungligen postat av Anettejt
            Köp du NutriSI då. Fast gränsen till Micro+ går vid 7.
            Gå in på växtbeskrivningar o kolla om du har någon Hygrophila.
            När solen går upp betyder det mörker för nån annan.

            Kommentar

            • Amaro
              • January 2007
              • 1709

              #7
              Det absolut smartaste du kan göra är att du själv kontaktar peter (han som säljer produkterna) och ställer alla dina frågor till honom. Jag menar inte att de på zoopet inte kan ge dig tips och råd. Men det säkraste kortet är iallafall att tala med honom, han är väldigt hjälpsam och självklart kunnigast inom området
              If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

              Kommentar

              • Jemmba
                • January 2008
                • 432

                #8
                ok.hur får jag tag på denna peter?



                Ursprungligen postat av Amaro
                Det absolut smartaste du kan göra är att du själv kontaktar peter (han som säljer produkterna) och ställer alla dina frågor till honom. Jag menar inte att de på zoopet inte kan ge dig tips och råd. Men det säkraste kortet är iallafall att tala med honom, han är väldigt hjälpsam och självklart kunnigast inom området
                När solen går upp betyder det mörker för nån annan.

                Kommentar

                • Guest

                  #9
                  Fast nu är det inte Peter som har Aquascape, utan det är Johan.
                  Men det går givetvis bra att fråga vem som än säljer Pmdd.

                  Kommentar

                  • Jemmba
                    • January 2008
                    • 432

                    #10
                    hur kan jag kontakta peter eller johan?



                    Ursprungligen postat av Anettejt
                    Fast nu är det inte Peter som har Aquascape, utan det är Johan.
                    Men det går givetvis bra att fråga vem som än säljer Pmdd.
                    När solen går upp betyder det mörker för nån annan.

                    Kommentar

                    • Amaro
                      • January 2007
                      • 1709

                      #11
                      Jasså, jag trodde det var från peter som jemba skulle handla.

                      Men men här har du iallafall peters hemsida: http://www.haack.se/pmdd/ Där hittar du massa info samt hur du kontaktar han. Jag kontaktade honom och berättade lite om vad jag tänkt och så, han svarade direkt och gav skit bra info. Jag beställde paketet och fick hem det inom någon dag, allt gick riktigt smidigt. Vet därefter inte hur mycket det kostar på aquascape men peter kanske har bättre priser, kolla upp det
                      If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

                      Kommentar

                      • Jemmba
                        • January 2008
                        • 432

                        #12
                        tack så jätte mycket för din hjälp amaro! Får väll helt enkelt ta mej en funderare och kolla upp vad för växter jag vill ha och maila en lista till honom.
                        Det blir nog det bästa! Tack du!!


                        Ursprungligen postat av Amaro
                        Jasså, jag trodde det var från peter som jemba skulle handla.

                        Men men här har du iallafall peters hemsida: http://www.haack.se/pmdd/ Där hittar du massa info samt hur du kontaktar han. Jag kontaktade honom och berättade lite om vad jag tänkt och så, han svarade direkt och gav skit bra info. Jag beställde paketet och fick hem det inom någon dag, allt gick riktigt smidigt. Vet därefter inte hur mycket det kostar på aquascape men peter kanske har bättre priser, kolla upp det
                        När solen går upp betyder det mörker för nån annan.

                        Kommentar

                        • Amaro
                          • January 2007
                          • 1709

                          #13
                          Jemmba lungt vännen, vi e alla här för att hjälpa till.

                          Ps spelar ingen större roll ang vad för växter du har då pmdd fungerar på dem alla

                          Det som är viktigt är att du har mycket växter så att säga, så all pmdd näring tas upp.

                          Tänk också på att du bör kolla vad din nitrat nivå oftast ligger på. Min nitrat nivå ligger tex på 50 när man kollar med sånt stickprov. en halt på 100 kan vara dödligt för de flesta fiskar. Har du i normala fall en hög nitrat halt som mig så kan du skippa KNO3 som är ett av ämnena man får med då man köper pmdd packetet. KNO3 höjer värdet av nitrat, vet dock inte med hur mycket det höjer men själv så tar jag inte risken. Annars så är allt helt och hållet ofarligt för fiskarna.
                          If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

                          Kommentar

                          • Jemmba
                            • January 2008
                            • 432

                            #14
                            Drnna sida är kannon!



                            Ursprungligen postat av Amaro
                            Jemmba lungt vännen, vi e alla här för att hjälpa till.


                            jag ett ph på 6,5-7,0 och kh på 4. ska jag ta nutrisi eller micro+?


                            Ps spelar ingen större roll ang vad för växter du har då pmdd fungerar på dem alla

                            Det som är viktigt är att du har mycket växter så att säga, så all pmdd näring tas upp.

                            Tänk också på att du bör kolla vad din nitrat nivå oftast ligger på. Min nitrat nivå ligger tex på 50 när man kollar med sånt stickprov. en halt på 100 kan vara dödligt för de flesta fiskar. Har du i normala fall en hög nitrat halt som mig så kan du skippa KNO3 som är ett av ämnena man får med då man köper pmdd packetet. KNO3 höjer värdet av nitrat, vet dock inte med hur mycket det höjer men själv så tar jag inte risken. Annars så är allt helt och hållet ofarligt för fiskarna.

                            nitrat har jag välldigt lite av har alldrig haft nån nitrat heller.karet är ganska nytt 2 månader ungefär,så det e ju inte sagt att att det alldid kommer att vara så,,
                            När solen går upp betyder det mörker för nån annan.

                            Kommentar

                            • Jemmba
                              • January 2008
                              • 432

                              #15
                              Ursprungligen postat av Jemmba
                              Drnna sida är kannon!






                              nitrat har jag välldigt lite av har alldrig haft nån nitrit heller.karet är ganska nytt 2 månader ungefär,så det e ju inte sagt att att det alldid kommer att vara så,,
                              så ska det vara
                              När solen går upp betyder det mörker för nån annan.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...