Växt problem

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pita
    • June 2007
    • 90

    Växt problem

    Har haft problem med att växterna blir tunna och ser ut att ruttna bort.
    Fick tipset på lokala zoobutiken att jag skulle ha i ett medel med järn i.
    Har tillsatt detta nu.
    Nu till frågan: Hur lång tid tar det innan jag märker ngn förändring?
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Bild på växterna?
    Tveksamt att det är järnbrist de lider av....
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Gaffel
      • December 2007
      • 6200

      #3
      Du har redan ställt den frågan pita och svaret du fick då var att hellre komplettera med ett bredare gödningsmedel som tex pmdd, min fråga till dig är snarare om du överhuvudtaget har fisk i ditt akvarie..
      Life's a bitch and then you die..
      "I might be right handed but im always left-winged"
      Skriv på!

      Kommentar

      • pita
        • June 2007
        • 90

        #4
        Ursprungligen postat av Gaffel
        Du har redan ställt den frågan pita och svaret du fick då var att hellre komplettera med ett bredare gödningsmedel som tex pmdd, min fråga till dig är snarare om du överhuvudtaget har fisk i ditt akvarie..
        Du gaffel...det jag undrade nu var hur lång tid det tar innan jag märker skillnad. Arguing over the internet is like competing in the paralympics, even if you win youre still a retard...

        Kommentar

        • Fuzzop
          • July 2007
          • 2380

          #5
          Ursprungligen postat av pita
          Du gaffel...det jag undrade nu var hur lång tid det tar innan jag märker skillnad. Arguing over the internet is like competing in the paralympics, even if you win youre still a retard...
          Du lär troligen aldrig märka nån skildnad är då svaret på den frågan.
          Järn-gödning är väldigt populärt att försöka sälja i vissa butiker har jag förstått, troligtvis eftersom det inte gör nån skildnad så du måste gå dit och köpa nån mera komplett gödning som faktiskt kan göra nån nytta och dom på så vis lyckas sälja dig 2 flaskor och kanske lite nya växter om du inte är snabb nog

          Kommentar

          • Gaffel
            • December 2007
            • 6200

            #6
            Nja, nu var ju faktiskt min fråga till dig OM du har fisk i ditt akvarium eftersom dina växter verkar lida av bla kvävebrist, jag satte nämligen upp ett akvarium till min son hemma hos hans mamma och då hon aldrig kompletterade med fisk eller på annat sätt tillgodosåg växternas näringsbehov konkurrerade algerna efter ett tag ut växterna.

            Ett annat alternativ är att din zooaffär sålt sumpväxter till dig och dessa ruttnar.

            Så åter igen, har du fisk, hur många och vilka kan ju vara kul att veta, vilka växter har du och hur stort är ditt akvarium samt vilken typ av belysning använder du?
            Life's a bitch and then you die..
            "I might be right handed but im always left-winged"
            Skriv på!

            Kommentar

            • pita
              • June 2007
              • 90

              #7
              Ursprungligen postat av Gaffel
              Nja, nu var ju faktiskt min fråga till dig OM du har fisk i ditt akvarium eftersom dina växter verkar lida av bla kvävebrist, jag satte nämligen upp ett akvarium till min son hemma hos hans mamma och då hon aldrig kompletterade med fisk eller på annat sätt tillgodosåg växternas näringsbehov konkurrerade algerna efter ett tag ut växterna.

              Ett annat alternativ är att din zooaffär sålt sumpväxter till dig och dessa ruttnar.

              Så åter igen, har du fisk, hur många och vilka kan ju vara kul att veta, vilka växter har du och hur stort är ditt akvarium samt vilken typ av belysning använder du?
              Jag har ett par zebraciklider, ett par blå samt en pleco. Växterna är java ormbunkar och någon till som jag inte kan namnet på.

              Kommentar

              • Fuzzop
                • July 2007
                • 2380

                #8
                Ursprungligen postat av pita
                Jag har ett par zebraciklider, ett par blå samt en pleco. Växterna är java ormbunkar och någon till som jag inte kan namnet på.
                Du råkar inte ha rotstocken på dina java ormbunkar under gruset?

                Kommentar

                Arbetssätt...