Beställa?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olfi
    • January 2007
    • 174

    Beställa?

    Nån som har någon aning om var man kan beställa växter på nätet? Vet att det finns nån sån där bytes sida men den är jag inte så intresserad av. Letar efter liiiite andra växter än vad som säljs i zoobutikerna häromkring, där är de så enformiga. Beställer alltid in samma sorts växter
  • peterhaack
    • November 2004
    • 1752

    #2
    Om du kollar bland dessa trådarna här så finns det otalt med likadana frågor.
    Om det är för att man inte orkar se vad andra skrivit innan eller om det är ren nonchalans för att få en egen tråd vet man inte.. men börjar bli jobbigt nu med dessa var kan man man köpa växter.. gör en sökning på google

    eller köp på ebay, tradera, eller blocket...
    Siten där alla plantor växer PlantSwap!

    Kommentar

    • Olivin
      • July 2006
      • 573

      #3
      Ot

      Visst börjar det bli mer av dessa upprepnings-trådar nu? Jag har en teori och det är att när ett topic hamnar som sida 2 i forumet så dröjer det bara någon dag innan nån postar samma fråga igen ... Inte menat som påhopp på just dig Olfi, det finns massor av andra, och kanske bättre, exempel på det här.

      Synd att stickys av någon anledning inte verkar användas på Zoopet, även om det iofs hör till kategorin i-landsproblem ...
      Medlem i VAAF www.vaaf.se

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Kolla Zoopetannonserna
        kolla på plantswap.se

        Bara några tips
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Olfi
          • January 2007
          • 174

          #5
          Ursprungligen postat av peterhaack
          Om du kollar bland dessa trådarna här så finns det otalt med likadana frågor.
          Om det är för att man inte orkar se vad andra skrivit innan eller om det är ren nonchalans för att få en egen tråd vet man inte..
          Ursäkta? Värst va trevliga vi var idag...

          Ursprungligen postat av peterhaack

          men börjar bli jobbigt nu med dessa var kan man man köpa växter.. gör en sökning på google
          Förresten är det väl ingen som tvingar dig att svara!! Du har väl ingen anledning att bry dig om det är många som frågar samma sak...

          Kommentar

          • Olfi
            • January 2007
            • 174

            #6
            Ursprungligen postat av Olivin
            Visst börjar det bli mer av dessa upprepnings-trådar nu? Jag har en teori och det är att när ett topic hamnar som sida 2 i forumet så dröjer det bara någon dag innan nån postar samma fråga igen ... Inte menat som påhopp på just dig Olfi, det finns massor av andra, och kanske bättre, exempel på det här.
            Saken är ju att man kanske inte alltid klickar runt och kollar "Utifall" det har varit en tråd med samma ämne ganska nyligen. Är man inte online tjugofyrasju så kanske det inte är så lätt att veta. Och förresten, vad spelar det för roll om det finns många av samma ämne? Det är ju inte nån som är tvungen att svara om man inte vill, det är ju faktiskt frivilligt.

            Är vi ändå inne på ämnet så titta på "Levandefödare", där kan man snacka upprepning...

            Kommentar

            • Olivin
              • July 2006
              • 573

              #7
              Ursprungligen postat av Olfi
              Saken är ju att man kanske inte alltid klickar runt och kollar "Utifall" det har varit en tråd med samma ämne ganska nyligen. Är man inte online tjugofyrasju så kanske det inte är så lätt att veta.
              Det är därför det finns en sökfunktion.

              Ursprungligen postat av Olfi
              Och förresten, vad spelar det för roll om det finns många av samma ämne? Det är ju inte nån som är tvungen att svara om man inte vill, det är ju faktiskt frivilligt.
              Ja som sagt, ett i-landsproblem.

              Ursprungligen postat av Olfi
              Är vi ändå inne på ämnet så titta på "Levandefödare", där kan man snacka upprepning...
              Ja som sagt, du är inte ensam.
              Medlem i VAAF www.vaaf.se

              Kommentar

              • Wieder
                • October 2007
                • 131

                #8
                Om det nu finns så många trådar kan ni ju fundera på att länka en åt honom utan att vara spydiga.

                Kommentar

                • janne dansk
                  • June 2004
                  • 1740

                  #9
                  instämmar
                  mvh janne
                  Fantasi är viktigare än kunskap.Albert Einstein

                  Kommentar

                  • Dysnomia
                    • April 2004
                    • 1692

                    #10
                    Återigen; är det ett forum eller en databas?
                    Finns _ingen_ anledning att vara otrevlig.

                    TS: Det finns ingen shop som säljer vid denna tiden på året. Så det enda är att kolla annonser och forum om inte din handlare kan ta hem på beställning?
                    Skånetös i Dalarna
                    MIN ZOON!

                    Kommentar

                    • danneregner
                      • October 2006
                      • 1347

                      #11
                      plantswap!! skffar nästan alla mina växter där. svärdplantor och sånt e bättre att köpa i butik. men ovanligaväxter hittar man där i mängder
                      Diskus

                      Kommentar

                      • Eurydike
                        • September 2004
                        • 931

                        #12
                        Om det är så oerhört jobbigt att läsa samma ämne som man läst för några dagar sedan, förstår jag faktiskt inte varför man lägger tid på att ens öppna en sådan tråd. Än mindre att man lägger tid på att skriva ett otrevligt inlägg.

                        Hade den som ställer frågan hittat tidigare trådar i samma ämne hade ju inte frågan ställts. Är en fråga för tråkig/tjatig/simpel/svår...jamen låt bli den då. Det hela är mycket mycket enkelt.

                        Det här är ett diskussions forum. Det kommer dessutom hela tiden nya medlemmar och nya besökare som kanske inte läst samma frågor om och om igen och kanske verkligen är intresserade och har nytta av att de ställs igen.

                        Hoppas du hittar dina växter. Själv vet jag ingen butik som säljer växter så här års. Så det är väl plantswap, annonser, blocket, tradera man får vända sig till.

                        Kommentar

                        • patriksg
                          • May 2007
                          • 1705

                          #13
                          Tradera tycker jag har mycket växter, även mycket plast om man nu vill ha det även www.plantswap.se (eller com)

                          Lycka till!
                          Mvh Patrik

                          Kommentar

                          • peterhaack
                            • November 2004
                            • 1752

                            #14
                            Nä klart jag inte behöver svara och inte ni andra heller då men tydligen skall det till lite spydigheter för att få alla andra att reagera med massa tjafs..

                            Men ingen av er som tyckte jag var otrevlig har kommit med ett svar iheller till honom det enda ni ville själva var att klaga på mig inte att ge honom information om var han hittar växter online.....?!!

                            Annars å är det www.pwss.se det är www.aquascape.nu tror att grandprix.se säljer växter men inga av dessa gör det just nu om en månad till kanske

                            Jag gav honom åtminstånde där det finns att köpa just nu sen att jag inte sa att det inte är ngra svenska internetbutiker som just NU säljer växter kvittar väl....??

                            OCH jag sa inte ett ljud om Plantswap för det brydde h*n sig inte om...
                            Ha det fint

                            Edit gjorde en sökning som tog 10sekunder och genererade detta..
                            http://www.zoopet.com/forum/search.php?searchid=1823641

                            Verkar som om man trycker på denna länk interna så fungerar det inte så kopiera länken så funkade det.
                            Senast redigerad av peterhaack; 22 February 2008, 13:12.
                            Siten där alla plantor växer PlantSwap!

                            Kommentar

                            • BamBam
                              • November 2007
                              • 12

                              #15
                              sök på google
                              Skriv in växter så kommer det säkert upp ngt
                              Men tror inte att du hittar ngt bättre o billigare än www.plantswap.se
                              Ien mening o skriva om ni bara ska hacka på varandra eller på Haack

                              Kommentar

                              Arbetssätt...