Mäsk-recept (gelatin)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • heeke
    • April 2003
    • 5033

    #16
    Trappan köser CO2 så länge bubblorna rör sig i trappan, om dom inte hinner lösa sig så bubblar dom upp till ytan. Ju längre trappa ju mer CO2 hinner lösas.

    Visst kan du använda gängtejp, men försök hitta en flaska so håller tätt i gängorna istället.
    Vanliga PET-flaskor gör det. Ta gärna en med en kork som inte har en "packning" i toppen utan en som har en kork med en liten "plast-kant" som funkar som packning. Titta på lite olika PET-flaske korkar så förstår du vad jag menar. Utan att nämna något varumärke kan jag säga att sånna med röda korkar med vit-text brukar funka pra
    heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

    Kommentar

    • pontulf
      • November 2007
      • 480

      #17
      Vad är en trappa?
      JAg vet vad den gör men vad är det för något?

      Kommentar

      • Lysmask
        • March 2007
        • 251

        #18
        Ursprungligen postat av heeke
        Trappan köser CO2 så länge bubblorna rör sig i trappan, om dom inte hinner lösa sig så bubblar dom upp till ytan. Ju längre trappa ju mer CO2 hinner lösas.

        Visst kan du använda gängtejp, men försök hitta en flaska so håller tätt i gängorna istället.
        Vanliga PET-flaskor gör det. Ta gärna en med en kork som inte har en "packning" i toppen utan en som har en kork med en liten "plast-kant" som funkar som packning. Titta på lite olika PET-flaske korkar så förstår du vad jag menar. Utan att nämna något varumärke kan jag säga att sånna med röda korkar med vit-text brukar funka pra
        Oki, då kör ja på trappan...

        Röda korkar med vit text har jag använt men det var en "platta" som jag tog bort... Trodde inte att den skulle ha så stor betydelse... Får kanske göra om hela konstruktionen då...

        Gängtejpen, blir den "stel" så man inte får av korken? Eller håller den sig mjuk?
        205 l, 31 l
        Mvh Lisa

        Kommentar

        Arbetssätt...