Javaaamossaaaaaaaaa

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Amaro
    • January 2007
    • 1709

    Javaaamossaaaaaaaaa

    Varför blir det alltid på detta vis då ja köper javamossa, det är som att mossan drar åt sig all skit i vattnet, sånna små skitpartiklar fäster sig på mossan så mossan blir brun och eventuellt börjar ruttna.

    Fattar inte, har hänt mig kanske 7gånger nu
    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!
  • peterhaack
    • November 2004
    • 1752

    #2
    åttondegången gilt hehe nee skojar bara, men brun skit låter som kiselalger gör du stora VB på tanken?
    Siten där alla plantor växer PlantSwap!

    Kommentar

    • Katharina
      • December 2006
      • 4045

      #3
      Ursprungligen postat av Amaro
      Varför blir det alltid på detta vis då ja köper javamossa, det är som att mossan drar åt sig all skit i vattnet, sånna små skitpartiklar fäster sig på mossan så mossan blir brun och eventuellt börjar ruttna.

      Fattar inte, har hänt mig kanske 7gånger nu
      Hmm.. Du får skaffa små räkor som pysslar om mossan.. Här växer mossan så det knakar...
      Ha dé bäst... Tina

      Kommentar

      • MariaX
        • August 2007
        • 28

        #4
        Jag har samma problem, ser för taskigt ut. Funderar på att slänga eländet. Försökte mig på att få den att fästa på en rot, icke, den flyter omkring och ser äcklig ut

        Kommentar

        • Amaro
          • January 2007
          • 1709

          #5
          peter haha lr hur, nej då det e inte alger, fiskarna bökar på botten då det är matdags så all skit följer me cirkulationen och fassnar på mossan verkar det som, riktigt psykande, man får kanske placera mossan där det inte är någon cirkulation vilket ehmm... är omöjligt då det är cirkulation överallt "perkele"

          katharina har rovfisksakvarium, små och söta räkor är godis i mitt kar

          MariaX haha precis som jag gjort och exakt vad ja känner, vill bara rycka ut det ur karet o slänga ut det genom fönstret.
          If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

          Kommentar

          • Amaro
            • January 2007
            • 1709

            #6
            Ska dock köra pmdd snart, kanske gör växten starkare så den "skakar" av sig all skit
            If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

            Kommentar

            • Ramnissan
              • October 2007
              • 514

              #7
              Så där var det för mig också, men när jag började dra ut den till ett tunnt nät nästan, så åkte 'skiten' igenom istället. Den växer mycket bättre också. Får kraftigare förgreningar liksom..

              Kommentar

              • Dysnomia
                • April 2004
                • 1692

                #8
                Håller med Ramnissan. Jag drog ut mossan rejält så den blev gles och surrade fast den på stenar. Den växer som ett ogräs uppåt och är fräsch och grön.. I början fastnade det en del "klegg" på den, men det tog bara ett par veckor så hade den växt upp så pass att ingenting går på den. När den väl börjar skjuta "grenar" uppåt så verkar ingenting fastna på den alls..
                Skånetös i Dalarna
                MIN ZOON!

                Kommentar

                • Amaro
                  • January 2007
                  • 1709

                  #9
                  Låter bra, bör kanske sträcka ut min jag med.

                  Ja satt precis in en powerheadpump som jag ska dra igång 3-4timmar per dag, dels för att fiskarna ska få lite motstånd samt för att skit ska försvinna från växter och botten, verkar funka suveränt :P
                  If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

                  Kommentar

                  • Katharina
                    • December 2006
                    • 4045

                    #10
                    Ursprungligen postat av Amaro
                    katharina har rovfisksakvarium, små och söta räkor är godis i mitt kar
                    Ha ha... Finns det inte större rovgiriga räkor då??? Har för mig att jag har sett sådana som är fiskätarvarning på... Fast frågan är hur mycket de bryr sig om din smutsiga mossa..
                    Ha dé bäst... Tina

                    Kommentar

                    • Amaro
                      • January 2007
                      • 1709

                      #11
                      katharina haha, joodå, jag har 2sånna faktiskt, gabonessis räkor. de gillar att gömma sig för det mesta så de bryr sig inte om min smutsiga mossa
                      If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

                      Kommentar

                      • Matte&Mia
                        • February 2008
                        • 141

                        #12
                        Har samma problem med min mossa, fast det blir typ vitaktig skit på den. Ser skittrist ut iaf!
                        Ciklider is the shit! : )

                        Kommentar

                        Arbetssätt...