Behöver hjälp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guest

    Behöver hjälp

    Hej

    Skulle behöva hjälp med namn på två växter då jag har förlagt "tagsen" man får med.
    Då jag vill se om jag hittar en arbetsbeskrivning på de någonstans på google. För den ena växten börjar ruttna i mitten på bladen. Jag Kanske har fel vatten temp eller värden.
    Bifogade filer
  • Olivin
    • July 2006
    • 573

    #2
    Jag tycker den första ser ut som en Gullranka?
    Medlem i VAAF www.vaaf.se

    Kommentar

    • Guest

      #3
      Ursprungligen postat av Olivin
      Jag tycker den första ser ut som en Gullranka?

      Vet du vad som kan tänkas vara fel på den ? då den börjar dö

      Kommentar

      • Olivin
        • July 2006
        • 573

        #4
        Ja, gullranka är en krukväxt. Så om det är en sån så är felet att den är planterad under vatten....något jag varit med om själv någon gång fast med andra växter.
        Medlem i VAAF www.vaaf.se

        Kommentar

        • Guest

          #5
          Ursprungligen postat av Olivin
          Ja, gullranka är en krukväxt. Så om det är en sån så är felet att den är planterad under vatten....något jag varit med om själv någon gång fast med andra växter.
          Det är ju för j**ligt. När man köper dem i en Akvarie affär där det ska finnas akvarieväxter. Tror dom att man ska gå hem och plantera dom i krukor i fönstret. När man kan gå till Plantagen och fixa krukväxter. Om det är så, ska jag hällsa på dom imorgon. Snacka om att lura kunder.

          Kommentar

          • Guest

            #6
            Ursprungligen postat av Olivin
            Ja, gullranka är en krukväxt. Så om det är en sån så är felet att den är planterad under vatten....något jag varit med om själv någon gång fast med andra växter.

            Kan den vara skadlig för fiskarna?

            Kommentar

            • Solid
              • August 2007
              • 734

              #7
              När det gäller den andra växten så vill jag heslt inte behöva säga det, men den är heller ingen akvarieväxt vad jag vet

              Jag har själv köpt flera av dessa, och sedan fått reda på att de inte är akvarieväxter här på zoopets forum... Men man kan göra fina arrangemang med dem i krukor

              Kommentar

              • Olivin
                • July 2006
                • 573

                #8
                Ursprungligen postat av aggehunk
                Kan den vara skadlig för fiskarna?
                Nej, inte vad jag vet.
                Medlem i VAAF www.vaaf.se

                Kommentar

                • vronkan
                  • October 2007
                  • 160

                  #9
                  den första växten brukar kallas gåsfot och är mycket riktigt en krukväxt, den vill inte ens hållas fuktig hela tiden utan skall torka mellan vattningarna, så hur dom kan sälja den som akvarie växt kan man ju fråga sig. Men om du planterar den i en kruka och ställer den lite halvkuggigt så kommer du få en fin krukväxt med tiden.

                  Den andra tror jag kallas för ormskägg och det är mer en sumpväxt så där kan man ju delvis förstå varför dom säljer den som akvarie växt.

                  Kommentar

                  • vronkan
                    • October 2007
                    • 160

                    #10
                    en sak till... om du låter gåsfoten vara kvar i vattnet finns risken att den börjar ruttna.... och det är ju inte bra men den är inte giftig.

                    Kommentar

                    • Guest

                      #11
                      Ni ska ha tack för svaren. Tror jag ska ta till Piraten idag.

                      Nice

                      Kommentar

                      Arbetssätt...