För mycket växter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • _Lena_
    svarade
    Så länge vattenytan rör sig och man inte har fiskar som vill ha stora ytor att simma fritt på så funkar det jättebra med ett nästan igenväxt kar.

    Lämna en kommentar:


  • MagArne
    svarade
    Ursprungligen postat av patdah
    Ja, om du har så mycket växter så fiskarna inte får plats är det ju lite negativt
    Det problemet har jag
    Fast det löser jag med ett större akvarium

    Lämna en kommentar:


  • Snowflingsan
    svarade
    Jo då, fiskarna får plats Och ser faktiskt ut att trivas med att ha lite "snår" att gömma sig i. Men det var skönt att veta att de inte tar skada på annat sätt.

    Lämna en kommentar:


  • Guest
    Gäst svarade
    Ursprungligen postat av patdah
    Ja, om du har så mycket växter så fiskarna inte får plats är det ju lite negativt
    Ja men i alla andra fall är det ju bara positivt.

    @Snowflingsan
    Kul att det funkar med Pmdd. Du får väl börja ansa dina växter regelbundet. Men fiskar trivs oftast i tät växtlighet, om de bara har något ställe att kunna sträcka ut på.
    Vattnet blir bara bättre med alla växter om det var det du funderade över.

    Lämna en kommentar:


  • Abergoner
    svarade
    Ursprungligen postat av patdah
    Ja, om du har så mycket växter så fiskarna inte får plats är det ju lite negativt
    Klockrent svarat

    Lämna en kommentar:


  • patdah
    svarade
    Ja, om du har så mycket växter så fiskarna inte får plats är det ju lite negativt

    Lämna en kommentar:


  • Snowflingsan
    startade ett ämne För mycket växter?

    För mycket växter?

    Kan man ha för mycket växter i akvariet, så att det påverkar fiskarna negativt?

    Sedan jag började tillsätta PMDD så stormtrivs mina växter och skjuter nya skott så att nästan hela akvariet (känns det som) är täckt av deras bladmassa.
Arbetssätt...