För mycket växter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Snowflingsan
    • September 2006
    • 132

    För mycket växter?

    Kan man ha för mycket växter i akvariet, så att det påverkar fiskarna negativt?

    Sedan jag började tillsätta PMDD så stormtrivs mina växter och skjuter nya skott så att nästan hela akvariet (känns det som) är täckt av deras bladmassa.
  • patdah
    • November 2007
    • 659

    #2
    Ja, om du har så mycket växter så fiskarna inte får plats är det ju lite negativt
    /Patrik

    I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

    Kommentar

    • Abergoner
      • December 2007
      • 86

      #3
      Ursprungligen postat av patdah
      Ja, om du har så mycket växter så fiskarna inte får plats är det ju lite negativt
      Klockrent svarat

      Kommentar

      • Guest

        #4
        Ursprungligen postat av patdah
        Ja, om du har så mycket växter så fiskarna inte får plats är det ju lite negativt
        Ja men i alla andra fall är det ju bara positivt.

        @Snowflingsan
        Kul att det funkar med Pmdd. Du får väl börja ansa dina växter regelbundet. Men fiskar trivs oftast i tät växtlighet, om de bara har något ställe att kunna sträcka ut på.
        Vattnet blir bara bättre med alla växter om det var det du funderade över.

        Kommentar

        • Snowflingsan
          • September 2006
          • 132

          #5
          Jo då, fiskarna får plats Och ser faktiskt ut att trivas med att ha lite "snår" att gömma sig i. Men det var skönt att veta att de inte tar skada på annat sätt.

          Kommentar

          • MagArne
            • December 2006
            • 424

            #6
            Ursprungligen postat av patdah
            Ja, om du har så mycket växter så fiskarna inte får plats är det ju lite negativt
            Det problemet har jag
            Fast det löser jag med ett större akvarium

            Kommentar

            • _Lena_
              • June 2006
              • 1273

              #7
              Så länge vattenytan rör sig och man inte har fiskar som vill ha stora ytor att simma fritt på så funkar det jättebra med ett nästan igenväxt kar.

              Kommentar

              Arbetssätt...