Köpa växter på nätet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olfi
    • January 2007
    • 174

    Köpa växter på nätet

    Jag undrar om det finns nånstans man kan köpa växter på nätet? Nån som har ltie tips kanske? (Vill helst inte köpa av privatpersoner) Eftersom firre.com verkar ha lagt ner så letar jag nya ställen.

    Orsaken till att jag vill få tag på någon sida är att jag inte bara vill ha de gamla vanliga växterna som finns på zoobutikerna. Dom är lite tråkiga i sitt sortiment häromkring tycker jag Ska starta upp ett nytt akvarium nu så det är tajm för nya växter
  • tompa_2006
    • July 2006
    • 98

    #2
    Har också letar rejält efter affärer men inga verkar sälja växter över nätet på vinterhalvåret. Dom börjar i april igen!
    Mvh
    -----------------------------------

    Kommentar

    • TheRoblin
      • July 2007
      • 310

      #3
      Ring!!?

      Beställde för två år sedan mitt i vintern. Inga problem alls förutom att de senare slog igen verksamheten.

      Tror att PWSS har om man ringer, men vet inte om de skickar då de i Mälardalen åkerrunt själva och levererar via en egen rutt!!??

      Kommentar

      • surinam
        • September 2007
        • 673

        #4
        Vill man hitta billiga växter på nätet rekommenderar jag starkt plantswap.se
        1 st malkar
        1 st gulpannad amasonpapegoja (surinam)

        Kommentar

        • aquarium1
          • January 2008
          • 32

          #5
          Ursprungligen postat av surinam
          Vill man hitta billiga växter på nätet rekommenderar jag starkt plantswap.se
          Hittade inga växter till salu på deras sida.. kan jag ha missat nåt?

          Kommentar

          • Guest

            #6
            Ursprungligen postat av aquarium1
            Hittade inga växter till salu på deras sida.. kan jag ha missat nåt?
            Ja det gjorde du säkert! Kolla under växter till salu och auktionshallen.
            Men du får nog regga dig först...

            Kommentar

            • Kalavera
              • August 2003
              • 180

              #7
              Ursprungligen postat av aquarium1
              Hittade inga växter till salu på deras sida.. kan jag ha missat nåt?
              PlantSwap är en sida där medlemmarna själva byter, säljer och köper växter. Vi har idag över 500 registrerade användare och man brukar ofta kunna hitta både billiga och ovanliga växter.

              Under vinterhalvåret finns det inte mycket att lyfta på hatten för innom Sverige - men dock mer utomlands.
              Du kan t.ex. pröva på:


              ...har själv dock inte köpt från dessa så jag vet inte hur bra det fungerar riktigt.

              Om någon vet nån riktigt bra sida att löpa växter från är jag också intresserad.
              540l påväg mot sydamerikansk biotop
              http://www.plantswap.se - Svenskt växtforum
              http://www.viitanen.se/akv/akv.html - mitt kar

              Kommentar

              • Tamarind
                • February 2008
                • 482

                #8
                Det händer att man kan hitta fina och ovanliga växter på tradera, det är värt att kolla då och då!
                /Erika

                Kommentar

                • Jemmba
                  • January 2008
                  • 432

                  #9
                  Tradera.
                  När solen går upp betyder det mörker för nån annan.

                  Kommentar

                  • pontulf
                    • November 2007
                    • 480

                    #10
                    Kolla på alla annonser på sidan plantswab eller vad en hette massor med växter

                    Kommentar

                    Arbetssätt...