osram fluora 77

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MattiasL
    • September 2006
    • 1479

    osram fluora 77

    osram fluora 77

    Är detta en bra belysning för växtakvariet, nu när jag måste byta rör? Tänkte ha ett sådant baktill och ett Aqua-Glo framtill.
    Qui audet adipiscitur!
  • firefox75
    • April 2007
    • 1806

    #2
    Det kan funka.
    Dock inte lika effektivt som de akvarierelaterade lysrören för växter men klart funktionellt.
    Frånvarande nu mera men här ibland.

    Kommentar

    • defdac
      • January 2002
      • 12751

      #3
      Jag föreslår 2 PowerGlo istället för Flura+AquaGlo.
      http://www.defblog.se

      Kommentar

      • MattiasL
        • September 2006
        • 1479

        #4
        Det finns så många trådar om lysrör så att man blir lite förvirrad. Vad är det som Power Glo är särskilt bra på jämfört med andra växtrör som tex Aquarelle?
        Qui audet adipiscitur!

        Kommentar

        • defdac
          • January 2002
          • 12751

          #5
          PowerGlo, Aquarelle, Aquastar och Triton är i princip identiska. Jag sa PowerGlo i det här fallet för att jag märkte att du redan börjat sniffa på AquaGlo, förmodligen därför att din handlare har just Hagens Glo-serie.

          Men det finns ytterligare en liten förklaring. Igår postade jag det här på plantswap:

          Jämför man kritiskt PowerGlo och Aquarelle tror jag få skulle välja Aquarelle över PowerGlo, och när man kollar Sauramas uppmätta spektralfördelningar så märker man tt PowerGlo verkar ha ett extra fosfor i det röda området som helt klart får en bättre färgrendering på de röda växterna.
          http://www.defblog.se

          Kommentar

          • MattiasL
            • September 2006
            • 1479

            #6
            Ursprungligen postat av defdac
            PowerGlo, Aquarelle, Aquastar och Triton är i princip identiska. Jag sa PowerGlo i det här fallet för att jag märkte att du redan börjat sniffa på AquaGlo, förmodligen därför att din handlare har just Hagens Glo-serie.

            Men det finns ytterligare en liten förklaring. Igår postade jag det här på plantswap:

            Jämför man kritiskt PowerGlo och Aquarelle tror jag få skulle välja Aquarelle över PowerGlo, och när man kollar Sauramas uppmätta spektralfördelningar så märker man tt PowerGlo verkar ha ett extra fosfor i det röda området som helt klart får en bättre färgrendering på de röda växterna.
            Tackar för upplysningen. Det är färgupplevelsen som blir bättre med PowerGlo. Bra.
            Qui audet adipiscitur!

            Kommentar

            Arbetssätt...