Alger på glaset

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • four
    • October 2007
    • 13

    Alger på glaset

    Tycker det blir alger på glaset lite väl snabbt. Om jag gjort vattenbyte och rengjort glaset, så redan efter en vecka eller tidigare blir det alger på rutorna (inte jättemycket men ändå, ser inte så kul ut) .Har ett kar på 180 l och brukar göra rent och byta vatten varannan vecka, har 8 malawis & -
    2 gibbiceps i.

    Hur är det för er andra, hur ofta gör ni rent glasrutorna från alger?

    Finns det några bättre algätare tex Ancistrus eller nån ?
    Kanske lite fel forum men men
    Malawikar 180 l
  • elinj
    • July 2007
    • 1100

    #2
    jag är själv nybörjare på detta,,, men jag får inte så mkt alger, så jag rengör faktist inte mina glas så mkt just nu.
    karet har varit igång nu i ca 4-5 mån. inga alg problem än
    Ancistrus är jätte bra, har dock bara den vanliga.

    Kommentar

    • four
      • October 2007
      • 13

      #3
      Ok, mitt har vart igång ungefär lika länge. Har ett litet yngelkar också, inte vart igång lika länge dok.. men det blir inte så skitigt.
      Malawikar 180 l

      Kommentar

      • elinj
        • July 2007
        • 1100

        #4
        Ursprungligen postat av four
        Ok, mitt har vart igång ungefär lika länge. Har ett litet yngelkar också, inte vart igång lika länge dok.. men det blir inte så skitigt.
        Samma här,, har ett yngelkar som är nyss uppstartat för ca 3 dagar sedan. (kanske mer)

        Hade problem med det stora i början, nitrit. men inget nu.Allt är precis som det ska vara nu

        Kommentar

        • mayday
          • November 2005
          • 2085

          #5
          står akvariet i solljus eller väldigt ljust blir de lätt alger på ruterna ..
          ______________________________________________

          "Never underestimate the power of stupid people in large groups."

          Kommentar

          • four
            • October 2007