Vilken bottentäckare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • alg_oa1
    • May 2007
    • 473

    Vilken bottentäckare?

    Vilken bottentäckare passar bäst i mitt kar? jag göder med PMDD och har 2st lysrör på 30W, karet är på 200l.
    "Don't tell me I can't build Rome in a day just 'cause they couldn't do it" - Brandy
  • patdah
    • November 2007
    • 659

    #2
    "Anubias barteri var. nana" är ju en trevlig växt med härdia blad som växer lite lagom långsamt och som blir ganska tät. http://zoopet.com/vaxter/vaxt.php?NR=14
    /Patrik

    I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

    Kommentar

    • alg_oa1
      • May 2007
      • 473

      #3
      Har redan sådana, men jag skulle vilja ha någon som växer snabbare.
      vilken sort kan tänkas då?

      Mvh johan
      "Don't tell me I can't build Rome in a day just 'cause they couldn't do it" - Brandy

      Kommentar

      • Guest

        #4
        Lite klent ljus för Pogestemon Helferi, men det kan gå.

        Kommentar

        • heeke
          • April 2003
          • 5033

          #5
          Lilaeopsis mauritiana kanske?
          Kräver inte jätte mycket ljus, men växer inte jätte snabbt heller, men betydligt fortare än anubias iaf.
          heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

          Kommentar

          • Xzion
            • June 2007
            • 237

            #6
            Rekomenderar Eleocharis vivipara. Jag har sådan och den växer snabbt, kräver inte mkt ljus och jag göder inte med något just nu och den bara växer
            One, two, Freddy's coming for you. Three, four, better lock your door. Five, six, grab your crucifix. Seven, eight, gonna stay up late.
            Nine, ten, never sleep again.


            Kommentar

            • alg_oa1
              • May 2007
              • 473

              #7
              Ok! Tack för svaren, ska prova någon av dom här växterna
              "Don't tell me I can't build Rome in a day just 'cause they couldn't do it" - Brandy

              Kommentar

              • heeke
                • April 2003
                • 5033

                #8
                Om du hittar dom...
                heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

                Kommentar

                • sting
                  • September 2007
                  • 481

                  #9
                  är den här värkligen så svår? http://www.zoopet.com/vaxter/vaxt.php?NR=41

                  Kommentar

                  • Annaica
                    • February 2006
                    • 1177

                    #10
                    Ursprungligen postat av sting
                    är den här värkligen så svår? http://www.zoopet.com/vaxter/vaxt.php?NR=41
                    Jag har den i 2 av mina kar (lite osäker på om det faktiskt är den då den såldes under ett annat namn... men den ser ut exakt som den).

                    I det ena karet har jag bra belysning, i det andra är det ganska dålig belysning. Jag göder inte med någonting i mina kar, men jag tycker att den växer bättre i det kar där jag har sämre belysning

                    Jag tycker inte att den är direkt svår, men den växer ju långsamt. Kan iofs ha att göra med att jag inte göder nånting.
                    Räkbiten


                    Kommentar

                    • heeke
                      • April 2003
                      • 5033

                      #11
                      mindre belysning kräver mindre näring men ger långsammare tillväxt (om det inte är allt för lite belysning och näring naturligtvis)
                      mer ljus kräver mer gödning, har man inte mer gödning så får växten näringsbrist = växer sämmre än om man haft mindre ljus.
                      heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

                      Kommentar

                      Arbetssätt...