Carbo plus...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pocketjoe
    • November 2005
    • 17

    Carbo plus...

    Hallå!
    Har just införskaffat mig en Carbo plus o undrar om de e nån som kanske har lite koll på denna maskin! Tips o trix eller kanske bra o dåliga erfarenheter... Har hört o läst att de ska vara farligt för fisk o så, men har även hört motsatsen...

    God förtsättning förresten
    /Ove
    When it comes time to die, sing your deathsong and die like a hero goin´ home
  • peterhaack
    • November 2004
    • 1752

    #2
    Jag kan inte säga att jag är nöjd med min(som skall lämnas tillbaka) fiskar dog växter dog och det gav ingen fart alls till ngt så jag slängde ut min och ersatte med riktig CO2 så mycket dyrare är det inte med riktig CO2.
    Siten där alla plantor växer PlantSwap!

    Kommentar

    • pocketjoe
      • November 2005
      • 17

      #3
      Hur länge tog de innan man märkte de då? skulle ju va tråkigt om allt dog ju!
      Konstigt att man får höra hur bra de e om de inte funkar egentligen... Dom måste ju ha testat grejjerna innan dom säljs o rekomenderas väl...
      /Ove
      When it comes time to die, sing your deathsong and die like a hero goin´ home

      Kommentar

      • peterhaack
        • November 2004
        • 1752

        #4
        mitt tog sig alldrig och jag hade fina plantor med hjälp av Easy Carbo o pmdd innan allt växte och vart fint en vecka två veckor tre veckor gick med Carbo plus och det bara dalade två discusar och två mala gick åt helvete rent så om ngn frågar mig kan nutrafin utvinna kol där inte lyser =O))
        Siten där alla plantor växer PlantSwap!

        Kommentar

        • pocketjoe
          • November 2005
          • 17

          #5
          haha, oki de e uppfattat
          ja ska testa ett tag nu o se hur de går i alla fall.... kanske e så att de kommer bli kanon i min burk
          Ska man tänka på var man placerar den? jag har den vid utblåset från filtret..tyckte att de verkade va en bra idé!
          Ska läsa runt lite o se om ja hittar nån mer info.. tack för snabba svar även om de inte riktigt var vad ja ville höra! haha

          /Ove
          When it comes time to die, sing your deathsong and die like a hero goin´ home

          Kommentar

          • peterhaack
            • November 2004
            • 1752

            #6
            ja well tre veckor var väl inte hela saningnen heller mer 2.5 men då man ser att växterna bara fallarera blir man ganska trött på det och fiskar som dör.
            Den kommer att kalka igen för dig och det måste man ta bort hela tiden =O( samt det kalk eller vad det är lossnar och far runder i hela tanken fastnar på allt och ser ut som mögel.
            Jag hade min direkt under utblåset så de små bubblorna som kom från den spreds i tanken men det var de enda bubblorna man såg inte en enda plant som bubblade på riktigt =O((

            så fort man kopplat in CO2 så bubblade i stor sett samtliga plantor efter en timmes körning och hela karet var i övrigt fritt från bubblor i vattnet som svävade rundor...

            Men jag önskar dig lycka till och hoppas du lyckas bättre än jag kanske får man ha bättre tålamod än två melon red discusar två L malar och växter för en del hundringar ser man på det så skulle man investerat i en CO2 controller ist för de pengarna =O(( och ändå ha pengar över
            Senast redigerad av peterhaack; 09 February 2008, 07:57.
            Siten där alla plantor växer PlantSwap!

            Kommentar

            Arbetssätt...