Nya växter..Råd!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • elvir
    • June 2007
    • 42

    Nya växter..Råd!

    Nu är det så att jag köpt mig ett 8tal olika växter och ett nytt lysrör 15 watts
    Aqua-GLO. Nu undrar jag om ja ska köpa till (sånn där vätska för växter?)
    eller ska jag låta bli och se hur det utvecklas? Höjden i akvariet är 30 cm och är 54L, Det har varit igång i Ca 5 månader..dock inte haft så mkt växter i.

    Så ser det ut:



  • matzen
    • February 2004
    • 608

    #2
    Karet ser riktigt snyggt ut. Du kommmer nog att behöva växtnäring. Jag skulle rekommendera tropicas växtnäring. Sen finns det också något som heter pmdd som du kan beställa via www.pmdd.se. Det är lite mer jobb med det men ger ett bättre resultat.
    To be or not to be a cichlidlover that´s no question

    Kommentar

    • elvir
      • June 2007
      • 42

      #3
      Ursprungligen postat av matzen
      Karet ser riktigt snyggt ut. Du kommmer nog att behöva växtnäring. Jag skulle rekommendera tropicas växtnäring. Sen finns det också något som heter pmdd som du kan beställa via www.pmdd.se. Det är lite mer jobb med det men ger ett bättre resultat.
      Man tackar ska kolla på pmdd

      Kommentar

      • elvir
        • June 2007
        • 42

        #4
        Snackade med Haack och fick reda på vad jag behövde, vart jag bor i sthlm o så..köpte ett lite start paket som håller för 5000L så hoppas det hjälper mig

        Kommentar

        • peterhaack
          • November 2004
          • 1752

          #5
          Ursprungligen postat av elvir
          Snackade med Haack och fick reda på vad jag behövde, vart jag bor i sthlm o så..köpte ett lite start paket som håller för 5000L så hoppas det hjälper mig
          Glöm inte att ange din adress det blir oftast lättare att skicka till dig

          Lycka till
          Siten där alla plantor växer PlantSwap!

          Kommentar

          • elvir
            • June 2007
            • 42

            #6
            Ursprungligen postat av peterhaack
            Glöm inte att ange din adress det blir oftast lättare att skicka till dig

            Lycka till
            ne då jag mejlade ett till mail med adress och så

            Kommentar

            • peterhaack
              • November 2004
              • 1752

              #7
              kolla dina pm Elvir
              Siten där alla plantor växer PlantSwap!

              Kommentar

              • elvir
                • June 2007
                • 42

                #8
                Oj va härligt det ser ut i akvariet idag växterna började bli gula/bruna en hade hål i bladen osv..tills jag satte i pmdd, det fixade sig direkt och växterna mår bra nu tackar så mkt för tipset och såklart för pmdd

                Kommentar

                Arbetssätt...