Problem med växter efter algbehandling

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Radial
    • February 2005
    • 73

    Problem med växter efter algbehandling

    Hej

    För ett antal månadersen fick jag problem med grönvatten. Maken till helvete har jag aldrig varit med om. Krävdes stora och många vattenbyte, total mörkläggning och algbekämpningsmedel.. Medlet innehöll kopparsulfat.

    efter detta så ha växterna aldrig hämtat sig, och jag har gjort ganska många vattenbyte och kontrollerat vattenvärde och det är jämlikt med vad det var innan alla problem uppkom. Göder med PMDD.. Vad kan man göra för att förbättra växtligheten. Växterna är nästan vita och det finns alger lite här och var. Verkar inte som att växterna har någon "ork"
  • heeke
    • April 2003
    • 5033

    #2
    "Antialgmedel" är som du märker också "antiväxtmedel".
    Med lite tur och tålamod så återhämtar sig iaf en del av växterna. Klipp bort delar som ser döda ut och kämpa på.
    Alla gör vi misstag, men du har ju iaf lärt dig något av ditt
    heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

    Kommentar

    • Annaica
      • February 2006
      • 1177

      #3
      blir det mycket alger så är det bästa att fixa växter som växer fort, så att växterna får "makten" i karet istället för algerna.

      Fortsätt med PMDD, kanske behöver du annan belysning också?
      Räkbiten


      Kommentar

      • _Lena_
        • June 2006
        • 1273

        #4
        Nästa gång du får grönvatten köp en uvlampa och kör vattnet igenom det dödar de baskade småalgerna utan att skada något annat.

        Kommentar

        Arbetssätt...