Växtnäring?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Harry_
    • December 2007
    • 16

    Växtnäring?

    Måste jag ha speciellt akvariumväxtnäring eller funkar det med mitt vanliga till krukväxterna? (Har en känsla av att jag kanske dödar fiskarna med det)

    Behöver jag ens ha växt näring.?
    Nybörjar akvarist
    Från början 160L & 100L, men då mitt 160 liters kar sprack i botten efter en månad har jag nu hottat upp mig till 200L.
  • peterhaack
    • November 2004
    • 1752

    #2
    nja din växtnäring för krukorna i fönstret fungerar inte så bra i akvarium jo om du inte har fisk i det skulle det nog fungerar men inte riktigt lika bra som växtnäring för akvarium.

    Så skall du köpa kolla vad som finns på hyllan hos din handlare, finns massor av färdiga saker att köpa men vill du ha ngt helt komplett så är det nog Tropicas plantenäring plus som gäller..
    eller pmdd..

    Om din växter växer ser fina ut så finns det ingen anledning för dig att ha näring eller gödning, många får balans i sina kar med hjälp av vattenbyte eller inga vattenbyten alls, och lagom med fiskar som bajar och lagom med mat som blir en del av din biologi i karet.

    Men vissa vill ha mer växter men mindre fisk då får man till sist sätta till lite näring och gödning.
    Siten där alla plantor växer PlantSwap!

    Kommentar

    Arbetssätt...