Vad är det för fel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Simon B
    • January 2005
    • 395

    #16
    Ingen aning angående KH..... Är inte så high på det där med o mäta.

    Läget just nu är att Vallisnerian tar över 112litare och växer med en ruskig fart. Dock endast i mitten där ljuset är som starkast! Kan det vara en ledtråd?

    Defdac: Det låter som en rimlig teori det där. Har själv funderat på ifall det inte blivit väldigt mycket av det ena och mindre av det andra i 112:an.

    T.ex: Mycket näring, lite CO2 eller något åt det hållet.

    Skall flytta över växter och fiskar till ett 180l nu i jul och se vad som händer.

    Tack för alla svar!

    MVH Simon B!
    Mina akvarier:

    180l Sällskap
    112l SA biotop

    Kommentar

    • Simon B
      • January 2005
      • 395

      #17
      Senaste nytt:

      Flyttade växter, fisk och inredning till mitt Juwel 180l igår och insåg hur fruktansvärt skitigt gruset i 112:an var. Hittade också 5-6st gamla lerkulor som jag lade i för snart ett år sedan.

      2/3 av svärdplantans rötter var bruna och genomrötna, vilket fick mig o undra ifall det kanske kan vara så att all skit/småpartiklar i bottenlagret kvävt rötterna.....

      Vallisinerian ståtade vid flytten med två blomstänglar och verkade må mycket bra. Resten av växterna stod still i växten.

      Nu återstår att se vad som händer i nya karet. Planen är att efter jul införskaffa två Philips Aquarelle.

      Tack för er hjälp så här långt!

      MVH Simon B!
      Mina akvarier:

      180l Sällskap
      112l SA biotop

      Kommentar

      Arbetssätt...