pmdd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • charlotta_
    • June 2007
    • 26

    pmdd

    funderar på att köpa pmdd
    men hur länge håller det när man blandat ihop det ?? vad ska man ha blandningen i ??
  • Annaica
    • February 2006
    • 1177

    #2
    Jag blandar mitt pmdd i 3 olika petflaskor... de jag har nu har jag haft ett bra tag, och de verkar funka fortfarande.
    Räkbiten


    Kommentar

    • petnym
      • May 2002
      • 5028

      #3
      Beror lite på hur du förvarar det och hur rena behållare du har, svalt och mörkt brukar vara bäst, har man det i rumstemperatur brukar det bli rätt mycket "amöba" i en del flaskor efter någon månad. Är man oförsiktig eller har otur så blir det mögel i behållaren och då är iallafall jag tveksam att hälla det i akvariet.

      PET-flaskor eller plastdunkar brukar vara bra att förvara vätskan i... Om det någon gång blivit mögel i den brukar jag hälla en skvätt kokande vatten i behållaren och skaka om, för att decinficera den. Men var försiktig för det blir ett jäkla övertryck i den när det kokande vattnet värmer upp luften i den.
      Senast redigerad av petnym; 01 December 2007, 07:58.
      Gräset är grönare på andra sidan glaset...
      Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
      Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

      Kommentar

      Arbetssätt...