Få fart på växterna!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • patriksg
    • May 2007
    • 1705

    #31
    har ju rört runt som fan i karet nu i några dagar, kan inte ha något med det att göra?
    Mvh Patrik

    Kommentar

    • Pannecke
      • January 2005
      • 1325

      #32
      Jag har dem inte kvar, Jag köpte dem när jag hade mycket med sniglar i karet. När de försvann så svalt de ihjäl, Jag försökte mata med röda mygglarver men det var inte tillräckligt fint för dem.
      /Martin, Susanne, Sebastian och Thea

      Gå gärna in och titta på vår hemsida.

      Kommentar

      • Pannecke
        • January 2005
        • 1325

        #33
        Det kan det kanske. Var försiktig med din vitapricken medicin. Medicinera inte mer än nödvändigt, titta så de verkligen har vita pricken först, annars skulle jag sluta.
        /Martin, Susanne, Sebastian och Thea

        Gå gärna in och titta på vår hemsida.

        Kommentar

        • patriksg
          • May 2007
          • 1705

          #34
          Han som jobbar i djuraffären gav mig detta medel då jag sa att några fiskar kliade sig, han sa att det troligen är något på g och att detta skulle ta alla parasiter. det står på paketet att man kan ha det i förebygande syfte...

          Jag tror du hade rätt nu Pannecke!!!! Släckte min lampa som jag har här i tv rummet och tände akvarie lampan, då simmade dom rakt igen, trode inte det skulle gå så fort.
          är det farligt för dom att det är så? i karet släcks det vid 21:00 ca. brukar sitta med lampan i rummet tänt till 22-23:00
          Mvh Patrik

          Kommentar

          • patriksg
            • May 2007
            • 1705

            #35
            Mitt fel att det blev lite of topic, sorry
            Mvh Patrik

            Kommentar

            • Pannecke
              • January 2005
              • 1325

              #36
              Jag tror inte att det är farligt, Vara scalarer brukar simma på tvären. Alltså vågrät liggande så att säga, när akvariet släcks.
              /Martin, Susanne, Sebastian och Thea

              Gå gärna in och titta på vår hemsida.

              Kommentar

              • patriksg
                • May 2007
                • 1705

                #37
                vilken tur att det inte var något fel då! blev lite orolig där! Om man tycker det är kul med kulfiskar haha kan man gå in på www.thepufferforum.com där står rätt mycket, ser ut att bli ett till kar med en Fig8 snart =)

                http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=110907 har jag en liten tråd där jag lägger upp bilder på hur det blir nu när jag gör om i karet, ska ta mer bilder i morgon om jag inte behöver jobba över igen som vanligt..
                Mvh Patrik

                Kommentar

                Arbetssätt...