Co2 + räkor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Morgana
    • July 2007
    • 107

    Co2 + räkor?

    Hur funkar det med räkor och co2? Har för mig att frågan vart uppe tidigare men kunde itne hitta något om det :S Klarar sig räkorna i co2?
  • Sintei
    • May 2006
    • 501

    #2
    jag har CO2 och räker. Dock vill inte mina CRS avla sig. De är liet kinkiga med alla näringsämnen jag trycker i.. Mina körsbär däremot är hur många som helst och bär på rom hela tiden.
    www.akvascape.se - design i vattenvärlden

    Kommentar

    • Morgana
      • July 2007
      • 107

      #3
      Ursprungligen postat av Sintei
      jag har CO2 och räker. Dock vill inte mina CRS avla sig. De är liet kinkiga med alla näringsämnen jag trycker i.. Mina körsbär däremot är hur många som helst och bär på rom hela tiden.
      Okej. Då kan man ju testa iaf, har några olika sorter så något kanske fortsätter föröka sig, annars är det väl inte hela världen då det redan finns 100tals små räklingar... Ville bara veta att de inte får en chock av co2'n och dör

      Kommentar

      • petnym
        • May 2002
        • 5028

        #4
        Tar du i för mycket CO2 kan de givetvis dö. Så ta det försiktigt.
        Gräset är grönare på andra sidan glaset...
        Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
        Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

        Kommentar

        • Morgana
          • July 2007
          • 107

          #5
          Ursprungligen postat av petnym
          Tar du i för mycket CO2 kan de givetvis dö. Så ta det försiktigt.
          Självklart! Tänkte ställa i ordning en tank innan och få ordning växter+co2 (då det blir ful-co2 i form av mäsk så är det ju bra att veta att allt över huvud taget funkar först...) innan räkorna åker i så.

          Kommentar

          Arbetssätt...