Ikeas vattenväxter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lottie350
    • July 2007
    • 151

    Ikeas vattenväxter?

    Går det att använda ikeas vattenväxter i akvariet?
  • Annaica
    • February 2006
    • 1177

    #2
    Det är akvarieväxter som de säljer, så klart att det går. Sedan kan man väl ifrågasätta vilken kvalitet det är på dom. Sist jag var på ikea och kollade på vattenväxterna så såg det riktigt risiga ut... det är inte så biliga heller. Har man tillgång till butik som säljer akvarieväxter där man dessutom får veta vilken växt man köper så är ju absolut det att föredra. Har man ingen zoo butik i närheten så är ju IKEA ett (dyrt) alternativ.
    Räkbiten


    Kommentar

    • matthu
      • August 2007
      • 11

      #3
      Är det 25 kr för kollit (fyra plantor) så är det ju snorbilligt! Måste undersökas!

      Kommentar

      • jeppman88
        • March 2007
        • 49

        #4
        Jag köpte växter på ikea och vart lite besviken, jag trodde det skulle vara med rötter och hela faderullan. Men den sorten jag köpte var bara avklippta grenar från en större växt, men ibland får dom ju rötter ändå, så man får se!
        Jesper Andersson

        Jeppman

        Kommentar

        • Aircut64
          • July 2007
          • 1207

          #5
          Och vad i faderittan kostar dom där växterna då ?

          Kommentar

          • alcar
            • April 2005
            • 1398

            #6
            när jag var där kostade dom 25 kronor styck
            mvh alexander
            min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

            Kommentar

            • jeppman88
              • March 2007
              • 49

              #7
              Dom är fina iaf! Dom har ju lite olika sorter!
              Jesper Andersson

              Jeppman

              Kommentar

              • Loelle
                • July 2007
                • 623

                #8
                Jag har massor med IKEA växter i mina kar och dom växer som skutton! Alla mina har rotat sig jättefint och har nu minst dubblat i storlek!
                Lelle
                "I de mörkaste vatten simmar en ulv i fårakläder"

                Kommentar

                • Fridas
                  • September 2007
                  • 629

                  #9
                  Att de blir fula i butiken är ganska förståeligt eftersom de står i en burk utan nytt vatten eller med någon koldioxid ibland i flera veckor. Vattnet de står i blir ju ganska snabbt gammalt när det inte finns filter som renar vattnet, fiskar som skapar koldioxid eller gödning som håller dem fräscha och växande.

                  Kanske inte så kul att köpa växter som redan blivit fula, men köper man dem när de ser fräscha ut så brukar de klara sig bra tycker jag. Själv köper jag de flesta av mina växter på DjurMagazinet. Där har de ofta 3 för 99:- vilket ju blir 33:-/st (Tycker jag också är ganska billigt) Kan man få tag på lika fina exemplar på IKEA så är ju 25:- ingenting tycker jag. Tyvärr har de dock aldrig haft vattenväxter hemma då vi varit dit.

                  Har 9 mil till närmsta IKEA så man åker inte gärna bara dit för att kolla efter växter
                  ..:: Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker ::..

                  Kommentar

                  Arbetssätt...