Hornsärv en del röda skott andra gröna..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Husmusen87
    • September 2005
    • 5

    Hornsärv en del röda skott andra gröna..

    Hejsan!

    Har haft min Hornsärv i ett par månader nu och en del av topskotten blir rödbruna/röda medans andra blir gröna. Om jag inte har fattat det här helt fel så kan ju gröna växter blir röda när dom växter som snabbast eller att det är någon form av näringsbrist.. Men mina växter står i samma kar och det spelar ingen roll hur nära lysrören jag sätter den gröna hornsärven den förblir grön medans den rödabruna/röda är röd redan vi botten.
    Har botten gödning och göder regelbundet varje vecka med pmdd. Har frä
  • JLi
    • December 2004
    • 773

    #2
    Hade samma fenomen. Då jag slarvade med gödningen blev topparna bruna fastän de växte så det knakade. Regelbunden gödning gjorde att topparna blev gröna men de växer på tok för fort och man får rensa dem minst 1 gång i veckan. Nu säger du att du göder ordentligt så det kanske finns en annan lösning på problemet.
    h. Johan

    Kommentar

    • defdac
      • January 2002
      • 12751

      #3
      Verkar finnas lite olika modeller på hornsärv:
      http://www.defblog.se

      Kommentar

      • Husmusen87
        • September 2005
        • 5

        #4
        Okej, tack för era svar! Men har en liten fundering till, all hornsärven var ju grön från början är först nu på senare tid som jag har kunnat urskillja två olika "typer". Är det möjligt att det var samma sort men sedan skillt sig åt? Låter inte så troligt tycker jag själv känns mer som att jag fick två olika sorter från början och bara inte har sätt skillnade.. Nåon som har någon ide?

        Kommentar

        • Krax
          • December 2005
          • 1329

          #5
          Det är inte olika varianter bara för att de har olika färg. Färgen beror på miljön: ljus, näring, djup och sånt.

          Kommentar

          • Husmusen87
            • September 2005
            • 5

            #6
            Okej.. Tack så mycket nu känner jag mig lite klokare..

            Kommentar

            Arbetssätt...