Var, frågar en gammal obildad man...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Camenius
    • November 2004
    • 180

    Var, frågar en gammal obildad man...

    Well, ni har nog hört det förr från andra: VAR ska jag köpa delarna till mitt kommande 540 liters växtakvarium, om jag inte fattar tyska?

    Nu när PWSS.se har öppnat trodde jag att jag skulle kunna köpa delarna till min "CO2-anläggning" där, men där fanns inte så mycket (eller söker jag på fel ord?).

    Har här i stan beställt en brandsläckare på sex liter som hämtas provtryckt i veckan. Men resten?

    Hos PWSS.se hittade jag en reaktor som antagligen passar (Aqua Medic CO2 Reaktor 500). Men var köper jag enklast en...


    1. regulator,

    2. nål- och magnetventil,

    3. bubbelräknare och

    4. kanske en PH-mätare som kan kopplas till magnetventilen.

    Snälla, om ni/du hänvisar till tysk sida, hänvisa med en länk direkt till den produkt du menar. Please, gör det enkelt för en gammal man som inte begriper annat än svenska/engelska.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Här är en tysk sida men som är översatt till engelska, men kolla gärna igenom det tyska urvalet för du får konstigt nog fler träffar då: http://www.aquaristic.net/english/index.html
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Camenius
      • November 2004
      • 180

      #3
      Tack för ditt svar men... ...jag är som sagt obildad och har otur när jag tänker. Vet inte vad magnetventil heter, vet inte om en regulator X passar ihop med del Y från Z osv... (är allt standardpasning, -gänga?)

      Någon som orkar ge mig ett förslag på samtliga delar genom att hänsvisa via länkar.

      Kommentar

      • Tropfrog
        • October 2002
        • 8078

        #4
        Här sitter jag och gör jobbet för dig, men några länkar blir det inte. Jag fixar inte direktlänkar där.
        Men du kan beställa:
        Manometer nr 190012
        Slang 190080
        bubbelräknare 190051
        Reaktor 194080
        controller 282400
        MVH
        Magnus
        min zoon

        Kommentar

        • peterhaack
          • November 2004
          • 1752

          #5
          Du e en snäll påg du Magnus men sen är du ju från bra trakter med hehehe...
          Siten där alla plantor växer PlantSwap!

          Kommentar

          • Camenius
            • November 2004
            • 180

            #6
            Varmt och stort tack!

            Kommentar

            • Fuzzop
              • July 2007
              • 2380

              #7
              Ser att du redan fått bra svar på din fråga, tänkte bara inlägga att du kan hitta mycket e-bay och ofta spara några kronor på köp därigenom, kanske går åt en del tid till att hitta det man söker dock

              Kommentar

              • peterhaack
                • November 2004
                • 1752

                #8
                Man finner CO2 artiklar med på PWSS nu om det är lättare med svenskan =o)
                Siten där alla plantor växer PlantSwap!

                Kommentar

                • Camenius
                  • November 2004
                  • 180

                  #9
                  Återigen stort tack för den tid ni lagt ned!
                  Senast redigerad av Camenius; 30 September 2007, 10:19.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...