Flytväxter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • voggen
    • August 2007
    • 134

    Flytväxter

    Kan jag har bara flytväxter i mitt kar? Har platys och svärdbärare, tänkte då att dom kanske får mer sim yta osv. Eller måste jag ha vanliga växter med?
    54L
  • voggen
    • August 2007
    • 134

    #2
    Ingen som har något att säga? :P
    54L

    Kommentar

    • Shootermicke
      • September 2007
      • 146

      #3
      Jag har haft enbart flytväxter i min damm och det tycks ha fungerat alldeles utmärkt. Det finns ju vattenväxter som får väldiga rotsystem, som går nästan ända ner till botten =)..

      Frågan är väl bara om det inte är snyggare med iaf någon bottentäckande växt också? Personligen tycker jag det iaf...

      Kommentar

      • heeke
        • April 2003
        • 5033

        #4
        Man behöver inte ha några växter alls om man inte vill.
        heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

        Kommentar

        • voggen
          • August 2007
          • 134

          #5
          Ska sätta i en blå "gummi" växt på botten till för akvarier, sen flytväxter. Jag tror det kan bli hyffsat snyggt
          54L

          Kommentar

          • batski
            • October 2004
            • 8891

            #6
            Ursprungligen postat av heeke
            Man behöver inte ha några växter alls om man inte vill.
            Det beror på vilka fiskar man har. Och hur ofta man vill byta vatten förstås

            Även om simytan är viktig så utgör ett tomt akvarium en tråkig och stimulanslös miljö för fiskarna. En del fiskar lever bland klippor och stenar, andra vid rötter, nedfallna grenar och löv. Och andra trivs bland växter.

            Vill du ha mycket simyta kan du minska på antalet höga växter, men jag tycker ändå du ska skapa en trivsam miljö för fiskarna genom att ha några rötter eller växter som bryter monotonin. Sen finns som Shootermicke säger en del flytväxter som får stora rotsystem.
            "The animals of the world exist for their own reasons.
            They were not made for humans
            any more than black people were made for whites
            or women for men." - Alice Walker

            Kommentar

            Arbetssätt...