Admins akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #31
    Riktigt snyggt!

    Dock känns det som att något saknas för att göra det perfekt, men kommer inte på vad. :S
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • admin
      Christian Alfredsson

      • November 2004
      • 11220

      #32
      Vänsterdelen är fel. För många växter med samma struktur och färg + att någon röd växt hade varit trevlig.

      Det man ska komma ihåg är att det inte finns några större aquascapingambitioner utan det är enbart ett vanligt sällskapsakvarium med mycket växter i. Hade jag haft den ambitionen hade rampen inte varit tillräcklig och jag hade inte haft riktigt de fiskarna.
      Christian Alfredsson
      Tekniskt ansvarig Zoopet

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #33
        Jag tycker det ser bra ut, Christian!
        Det krävs inte så mycket för att det blir stor skillnad mellan ett "vanligt" kar och växtkar men med stor skillnad i resultatet.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • MattiasL
          • September 2006
          • 1479

          #34
          Väldigt fint jämfört med mina lowtech just nu. De (hehehe) behöver rensas lite. Igår rev jag bort en hel hink växter från mitt 180 liters. Det märktes knapp!!!
          Qui audet adipiscitur!

          Kommentar

          • admin
            Christian Alfredsson

            • November 2004
            • 11220

            #35
            Här kommer en ny bild. Som ni kan se har Cryptocorynen kommit igång otroligt efter ett par år. Många snabbväxare har försvunnit så jag behöver inte rensa i karet alls så ofta. Är egentligen bara Vallisnerian som behöver tas bort då och då. Fiskarna är samma som ni kan se från tidigare bilder.
            Bifogade filer
            Christian Alfredsson
            Tekniskt ansvarig Zoopet

            Kommentar

            • admin
              Christian Alfredsson

              • November 2004
              • 11220

              #36
              Jag skulle gärna vilja ha en marktäckare längst fram men alla jag provat har misslyckats. Det är antagligen för mörkt?
              Christian Alfredsson
              Tekniskt ansvarig Zoopet

              Kommentar

              • Skiren
                • December 2005
                • 749

                #37
                Lägg stenar som du satt fasst mossa på på botten. Nästan allt som räknas som marktäckare är ganska krävande växter annars.
                http://skiren.blogspot.com

                Kommentar

                • hawkse
                  • December 2009
                  • 781

                  #38
                  Har du testat Marsilea hirsuta? Den växer även med lägre belysning. Inte snabbt, men den växer.

                  Kommentar

                  • Skiren
                    • December 2005
                    • 749

                    #39
                    Glosso funkar också då. Men det är en pina o vänta på om man nu vill att den ska täcka botten.
                    http://skiren.blogspot.com

                    Kommentar

                    • hawkse
                      • December 2009
                      • 781

                      #40
                      Tid verkar han ju ha att döma av kommentaren om Cryptocorynen

                      Kommentar

                      • VisualDarkness
                        • February 2010
                        • 7417

                        #41
                        Ursprungligen postat av admin
                        Här kommer en ny bild. Som ni kan se har Cryptocorynen kommit igång otroligt efter ett par år. Många snabbväxare har försvunnit så jag behöver inte rensa i karet alls så ofta. Är egentligen bara Vallisnerian som behöver tas bort då och då. Fiskarna är samma som ni kan se från tidigare bilder.
                        Vilket vacker och harmoniskt kar!
                        Ska du ställa upp i plantswaps aquascaping-tävling?
                        180l Sällskap:
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                        60l Asien:
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                        Kommentar

                        • admin
                          Christian Alfredsson

                          • November 2004
                          • 11220

                          #42
                          Jag fick hem 4 sorters mossa idag och JA, jag har massor av tid. Odlar ju Altolamprologus också ;-)

                          Kollar vad plantswaps tävling är och slänger in ett bidrag om jag kan. Är inge bra på växter
                          Christian Alfredsson
                          Tekniskt ansvarig Zoopet

                          Kommentar

                          • sandrorita
                            • August 2010
                            • 218

                            #43
                            Vilket fint akvarium! Jag önskar jag kunde få mina växter att växa så Du har verkligen snyggt inrätt!

                            Kommentar

                            • macke_fisk
                              • December 2005
                              • 4442

                              #44
                              Ursprungligen postat av admin
                              Då var det dax för en bild igen. Det har varit igång i nästan 1 1/2 år nu och jag har som ni kan se inte gjort särskilt mycket.

                              Alla fiskar jag släpper i går i karantän i andra akvarium en månad så jag slipper fånga upp sjuka fiskar. Nya är de röda regnbågarna som äntligen börjar få lite skön färg.

                              Om ni ser på bilderna så är högersidan helt intakt. Papegojbladet i mittet stod inte ut. Den vackra röda växten i förgrunden blev attackerad av palettciklider som åkte ut när jag kom på dem men att dra i bladen. Till vänster så har jag fått en växt från Kjell som är jättetrevlig. Som en tilläggsgåva fick jag med andmat. Plockar allt jag kan se ett par gånger om året men det går inte få med alla.

                              Cryptocorynen har satt bra fart. Jag rensar inte speciellt mycket utan det håller sig vackert med en insatts varannan vecka.

                              Ett tagsen jag såg denna tråd, inte varit inne heller på ett ta men det ser ju jättebra ut. Kör du vattenbyten varje eller varannan vecka och göder du med pmdd fortfarande?
                              MVH macke_fisk

                              Kommentar

                              • admin
                                Christian Alfredsson

                                • November 2004
                                • 11220

                                #45
                                Jag har idag plockat bort Regnbågsfiskarna. De äter upp växter med små spröda blad. Det var inte okey tyckte jag.

                                Har ni förslag en större solitärfisk till akvariet. Nu är det bara rödmunnar och lite malar i.
                                Christian Alfredsson
                                Tekniskt ansvarig Zoopet

                                Kommentar

                                Arbetssätt...