Växtnördar är män?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MattiasL
    • September 2006
    • 1479

    #31
    Den här helgen har det varit anime konvent här i Uppsala. Där är majoriteten av de utklädda ungdomarna unga kvinnor. Inom vissa områden verkar kvinnorna vara nördigare än männen... Men det tycks vara lite olika vilket område man snöar in på... Kanske för att det här bla. handlar om kläder?
    Qui audet adipiscitur!

    Kommentar

    • Fridas
      • September 2007
      • 629

      #32
      Just när det gäller akvarium som hobby så tror fördomsfulla jag att det kan ha med ulliga-gulliga-mjuka-däggdjursfenomenet att göra. Fast då tar jag bara min närmsta familj-kompis-bekantskapskrets som exempel. Men då är det också ofta så att tjejerna mest kollar åt våra ulliga kaniner när de kommer hit, medans killarna ställer sig vid karet och kollar igenom varje millimeter tills de får syn på en stor mal och skriker:

      "COOOOOOLT, kom Tina så får du se en cool fisk!"

      varpå hon svarar när hon ser den:

      ”Men fy, gud va äcklig!”

      Detta stämmer in på nästan alla dem som varit hit, killarna fascineras lättare och ser det vackra hos en fisk. Tjejen rycker på axlarna och har svårt för att se något fint-vacker-sött hos en fisk. Hon sitter hellre med en kanin i knät eller en katt i famnen.

      Detta inlägg låter ofantligt fördomsfullt, är väl medveten om att många tjejer har akvarium som hobby, har ju det själv för sjutton Men jag tror ändå att det kan ha något med det hela att göra (om så bara en minimal del)
      ..:: Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker ::..

      Kommentar

      Arbetssätt...