Tofsalger!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zirconia
    • May 2007
    • 701

    #16
    Ursprungligen postat av tummen
    Köp små exemplar, och sedan åker du på en veckas semester, vips är algerna borta....
    Ja, jag får göra så men sen gäller det att få iväg siameserna till nån affär också, som vill ta in dom när dom blivit större.. Hoppas det
    / Vickan. 180L, 95L, och 22L räkor på gång åter igen.

    Kommentar

    • Jens A.
      • March 2007
      • 5026

      #17
      Tror alltid det finns en marknad før stora siameser. jag fick driva upp mina sjælv innan de var stora nog att slæppas in till mina malawis.
      Earth first! We´ll screw up the other planets later!

      Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

      Kommentar

      • Zirconia
        • May 2007
        • 701

        #18
        Ursprungligen postat av Jens A.
        Tror alltid det finns en marknad før stora siameser. jag fick driva upp mina sjælv innan de var stora nog att slæppas in till mina malawis.
        okej, tackar, jag ska se om jag hittar några nånstans då..
        Jag har visserligen inte tittat efter dom förut på affären..

        Men dom är rätt vanliga iaf eller?
        / Vickan. 180L, 95L, och 22L räkor på gång åter igen.

        Kommentar

        • rsoderberg
          • February 2007
          • 954

          #19
          Nog kan jag tycka att du kan ha 1st siamesiskalgätare i ett akvarium på 105 liter, de är helt fantastiska fnnnn vet om dom inte är bäst.

          Kommentar

          • Zirconia
            • May 2007
            • 701

            #20
            Ursprungligen postat av rsoderberg
            Nog kan jag tycka att du kan ha 1st siamesiskalgätare i ett akvarium på 105 liter, de är helt fantastiska fnnnn vet om dom inte är bäst.
            Hehe, okej, ja, jag ska köpa mig en sån iaf då Eller om det blir 2 men att jag lämnar tillbaka en senare kanske, eller nåt sånt.. vi får se..

            Det blir väl lite överfullt i karet annars tror jag..
            / Vickan. 180L, 95L, och 22L räkor på gång åter igen.

            Kommentar

            • Zirconia
              • May 2007
              • 701

              #21
              Nu har jag fått hem 2 små vackra skönheter, dom var ju riktigt stiliga (6-7cm är dom nog iaf..)
              Så söta där dom simmar tillsammans, och kommer dom ifrån varandra, så så fort dom får syn på varandra igen så skyndar dom sig till varandra igen
              Så dom var ju rätt stimmiga av sig
              / Vickan. 180L, 95L, och 22L räkor på gång åter igen.

              Kommentar

              • Patrik Steen
                • May 2006
                • 8464

                #22
                Ursprungligen postat av Zirconia
                Nu har jag fått hem 2 små vackra skönheter, dom var ju riktigt stiliga (6-7cm är dom nog iaf..)
                Så söta där dom simmar tillsammans, och kommer dom ifrån varandra, så så fort dom får syn på varandra igen så skyndar dom sig till varandra igen
                Så dom var ju rätt stimmiga av sig
                Synd dem är så stora det är dem små som gör mest jobb och är mest på hugget när det gäller Tofsalger,men det ska väl gå an fast dem är lite stora tycker jag du får väl se själv och bedömma
                Mvh.Patrik

                Kommentar

                • Zirconia
                  • May 2007
                  • 701

                  #23
                  Ursprungligen postat av stene
                  Synd dem är så stora det är dem små som gör mest jobb och är mest på hugget när det gäller Tofsalger,men det ska väl gå an fast dem är lite stora tycker jag du får väl se själv och bedömma
                  Okej, jo, det är väl som med Ancistrus, att det är dom små som är flitigast..

                  Jag hoppas dessa gör nån nytta också.. :/
                  Dom är väl lite mittimellan stora, dom hade mest rätt stora där på Arken igår..

                  Men ja, jag får ju ge dom en chans
                  / Vickan. 180L, 95L, och 22L räkor på gång åter igen.

                  Kommentar

                  • Zirconia
                    • May 2007
                    • 701

                    #24
                    Dom satte igång igår att mumsa på alla tofsar! Jag är så stolt över dom och berömde dom och sambon skakade på huvudet och sa att dom varken hörde eller förstod mig..

                    Men jag glad iaf att dom gör det dom ska

                    Idag drog dom och slet i tofsarna och mumsade som kossor på grönbete
                    / Vickan. 180L, 95L, och 22L räkor på gång åter igen.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...