Växtakvarietävling i Tyskland

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Maria - Sjöjungfru

    • January 2004
    • 4236

    Växtakvarietävling i Tyskland

    Hej på Er,
    Västingarna kommer att åka ner till Tyskland för att bl a kika på Växtakvarietävling.
    www.planted-aquarium.de
    Kika gärna in i västingtråden oxå.
    Maria - Sjöjungfru
  • defdac
    • January 2002
    • 12751

    #2
    Smart att ha sådan otroligt hög anmälningsavgift och prissumma. Det gör ju att alla kommer tycka den där tävlingen är lyxigare än den redan så lyxiga ADA-tävlingen.

    Ska bli intressant att se tävlingsbidragen om gammal med mest pengar även är bäst på att aquascape:a =)
    http://www.defblog.se

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Ursprungligen postat av defdac
      Smart att ha sådan otroligt hög anmälningsavgift och prissumma. Det gör ju att alla kommer tycka den där tävlingen är lyxigare än den redan så lyxiga ADA-tävlingen.

      Ska bli intressant att se tävlingsbidragen om gammal med mest pengar även är bäst på att aquascape:a =)
      Det kan ju inte gå sämre än för svenskarna i ADA-tävlingen i all fall
      Jag tycker i alla fall att det är riktigt kul att det arrangeras en tävling som denna i Europa och ser verkligen fram emot att få besöka den.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • defdac
        • January 2002
        • 12751

        #4
        Jag såg nu att man skulle sätta upp burken på plats.

        Kul om man får se dom in action, för jag tippar att det inte kommer vara speciellt spännade att se det disiga slutresultatet med glesa marktäckare (om man inte använder plastmattor som Oliver Knott gjorde i ett mässakvarium).
        http://www.defblog.se

        Kommentar

        • petnym
          • May 2002
          • 5028

          #5
          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Det kan ju inte gå sämre än för svenskarna i ADA-tävlingen i all fall
          Jag tror inte jag såg inte ditt deltagande där heller...
          Gräset är grönare på andra sidan glaset...
          Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
          Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            #6
            Ursprungligen postat av petnym
            Jag tror inte jag såg inte ditt deltagande där heller...
            Det krävs kanske ett växtakvarie för det - eller

            Vi åker i alla fall ner till Tyskland för att "in real life" lära oss lite, för uppenbarligen finns det inte så mycket att lära sig av växtexperterna här i landet med tanke på deras blygsamma placeringar

            Nåväl - man kan ju skämta om det. Det låter i alla fall som en väldigt intressant resa och då inte bra med tanke på växtakvarietävlingen utan även på att vi tänkt göra ett par "studiebesök"
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • defdac
              • January 2002
              • 12751

              #7
              för uppenbarligen finns det inte så mycket att lära sig av växtexperterna här i landet med tanke på deras blygsamma placeringar
              En gnutta elakt med tanke på att jag själv tex kommit tvåa i Aquabotanictävlingen 2004, 3:a i AGA-tävlingen 2004 och har hittills den högsta placeringen i ADA-tävlingen av alla svenskar 2005 där jag kom på 55:e plats.

              Förhoppningsvis är det ditt sätt att visa att du är rejält avundsjuk och ett sadistiskt sätt att trigga oss växtakvarister här på forumet att försöka anstränga oss lite mer =)
              http://www.defblog.se

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48147

                #8
                Ursprungligen postat av defdac
                Förhoppningsvis är det ditt sätt att visa att du är rejält avundsjuk och ett sadistiskt sätt att trigga oss växtakvarister här på forumet att försöka anstränga oss lite mer =)
                Avundsjuk - knappast, men det andra har du väl inte helt fel i
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • petnym
                  • May 2002
                  • 5028

                  #9
                  Ursprungligen postat av defdac
                  Förhoppningsvis är det ditt sätt att visa att du är rejält avundsjuk och ett sadistiskt sätt att trigga oss växtakvarister här på forumet att försöka anstränga oss lite mer =)
                  Ja, eller försöker han skrämma bort oss växtakvarister till andra mer vänliga forum som tex www.plantswap.se ...
                  Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                  Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                  Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                  Kommentar

                  • defdac
                    • January 2002
                    • 12751

                    #10
                    Nej jag tror han försöker säga att vi växtprimadonnor inte har någon självdistans och vill plocka ner oss lite 8) Det bjussar jag på =)
                    http://www.defblog.se

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48147

                      #11
                      Det vore i alla fall kul om någon/några växtprimadonna ställde upp i Tysklands-tävlingen - vi lovar göra vågen där nere för er och rösta på er i publikens val
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...