IKEA-växter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gruppy
    • May 2007
    • 67

    IKEA-växter

    Såg att IKEA har ett gäng vattenväxter.

    Bli inspirerad och hitta produkter för hemmet. Stort utbud av sängar och madrasser, soffor, garderober, matbord, förvaringssystem och köksskåp.


    Är de något att ha? Jag har inte sett dem i verkligheten men är det någon som vet vad det är för sorter?
    Har för närvarande ett 54 liters akvarium med några guppies. Är insnöad på low-tech växtakvarium just nu, det kanske blir ett snart.
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Det är oftast mystiska sorter som jag aldrig sett annars, men ibland kan jag känna igen vilket släkte de tillhör: Hottonia (emers form) och Alternanthera t.ex. De är ganska dyra, och när jag sett dem har de alltid varit i väldigt dåligt skick (senast jag köpte föll de bara sönder när de kom hem, som om de varit köldskadade eller nåt), så jag vet inte om jag skulle rekommendera dem.
    Men, som sagt, det är i alla fall lite annorlunda sorter, och det är riktiga vattenväxter, så man kan ju alltid försöka.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • hambli
      • December 2004
      • 508

      #3
      mina ikeaväxter växte bra, men jag har ju iofs co2 och bra ljus =)
      tröttnade på dom efter ett tag och slängde ut dom.

      Kommentar

      • Gruppy
        • May 2007
        • 67

        #4
        Mhm....de fanns iofs inte i Göteborg men om jag är där och de har kommit så ska jag ta mig en kik på dem =) Tack för svaren!
        Har för närvarande ett 54 liters akvarium med några guppies. Är insnöad på low-tech växtakvarium just nu, det kanske blir ett snart.

        Kommentar

        • Jenny054
          • May 2007
          • 920

          #5
          Jag har dom 2 längst till höger.
          Hos mig så växer dom bra utan CO2 osv.
          The fish is jumping.....
          Bloggen:
          http://aquastyle.blogspot.com/
          Bästa Butiken:http://www.akvarieinterior.com

          Kommentar

          Arbetssätt...