Behöver tips!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FredrikW

    Behöver tips!

    Vill ha en växt som är ganska bred och hög. Har nu vallisneria och vattenpest och svärdsplanta. Vill ha något som är mittimellan dom, alltså lika bred som svärdsplantan men ändå ganska hög som till vattenytan som är 45cm i mitt kar.
  • heeke
    • April 2003
    • 5033

    #2
    Vad har du för svärdsplanta?
    Jag har Echinodorus bleheri i mitt kar som är 60cm högt och topparna når upp till ytan (säg att växten är 50cm från substratet till toppen)
    Jag har även en som jag tror är Echinodorus grandiflorus vilken även den blir lika hög men inte riktigt får samma bredd som E.bleheri då den har längre bladstjälkar och kortare, bredare blad.

    Klicka på bilden för större version

Namn: P8218147.JPG
Visningar: 1
Storlek: 285,9 KB
ID: 2096448
    E.grandiflorus just till höger om roten framför Valisnerian
    och E.bleheri till höger i karet.
    Senast redigerad av heeke; 21 August 2007, 22:14.
    heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

    Kommentar

    • FredrikW

      #3
      Jag har en likadan men min är inte alls så där hög som din. Min är kanske 30 cm hög. Eller tror det är likadan i alla fall.
      Jag har funderat på hornsärv men har inte riktigt sett en bild på dom i akvarium så vet inte riktigt hur den ser ut. Så om någon har bild på det så skulle jag uppskatta det.

      Kommentar

      • heeke
        • April 2003
        • 5033

        #4
        Jo visst kan det vara så att du har andra förutsättningar som gör att den håller sig lägre, eller så har den helt enkelt inte vuxit till sig ännu.
        Hornsärv kan du se här: http://www.zoopet.com/vaxter/vaxt.php?NR=22
        Längst ner till höger på den sifan finns en lidta med medlemsakvarier där växten förekommer.
        heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

        Kommentar

        • FredrikW

          #5
          Okej. Tack så mycket

          Kommentar

          • FredrikW

            #6
            Behöver lite hjälp här. Kan inte välja vilken växt jag ska ta. Antingen Hornsärv, Gälört eller Cabomba.

            Kommentar

            • FredrikW

              #7
              någon?

              Kommentar

              • Maria - Sjöjungfru

                • January 2004
                • 4236

                #8
                Ursprungligen postat av FredrikW
                någon?
                Jag hade valt gälört.
                Maria - Sjöjungfru

                Kommentar

                Arbetssätt...